Samen een project starten?
-- particles
  • Wat is contentmarketing?

    Wat is het nut van contentmarketing en waarom zou je het moeten gebruiken? Om deze vragen goed te kunnen beantwoorden zullen we eerst inzoomen op wat contentmarketing precies inhoudt.

    Contentmarketing is simpel gezegd een marketingvorm waarbij je content gebruikt om je doelen te behalen. Contentmarketing kan in verschillende fases van de marketingfunnel gebruikt worden om je bestaande klanten te behouden of tot conversie over te laten gaan, maar ook om bijvoorbeeld nieuwe doelgroepen te bereiken. Een heldere contentstrategie is van groot belang, omdat de content anders het doel voorbij schiet.

  • Hoe start je met contentmarketing?

    Het is belangrijk om niet blindelings content uit te brengen, omdat het niet de gewenste impact zal hebben op de ontvanger. De content die je uitbrengt moet doelgericht zijn en het moet de doelgroep aanspreken. Maar waar begin je en hoe kom je erachter wat je klanten willen zien?

    • Ken je klant. De content die je uitbrengt moet van waarde zijn voor de doelgroep. Daarom is het belangrijk om je doelgroep goed te kennen. Met welke vragen zitten ze? Hebben ze problemen of zoeken ze naar een oplossing? Als je dit te weten komt kun je op basis van die wensen en behoeftes de content maken.
    • Denk groot, maar begin klein. Als je net begint met contentmarketing is het beter om gerichte content te maken dan om meteen hele ambitieuze projecten te starten. Zo weet je welke content wel en welke niet werkt. Van hieruit kun je de contentstrategie langzaam gaan uitbouwen.
    • Wees consequent. Bij de meeste contentstrategieën zie je de resultaten pas vaak op de lange termijn. Volhardendheid is dus erg belangrijk. Zie je na de eerste paar weken nog geen concrete positieve resultaten? Laat je hierdoor dan niet afschrikken, maar ga door met het uitbrengen van content. De resultaten komen dan vanzelf.
  • Een succesvolle en werkende contentmarketing strategie

    Contentmarketing bevat een aantal belangrijke onderdelen:

    • Definieer je doelgroep (wie gaat je content lezen?)
    • Definieer je doel (wil je een groter bereik, wil je meer klanten, wil je meer online zichtbaarheid?)
    • Bepaal de kanalen die je in wil zetten (je website, Facebook, Instagram en/of e-mail?)
    • Bepaal het type content (video’s, artikelen, blogs, nieuwtjes en/of ervaringen?)
    • Maak een concrete contentplanning (per week 2 nieuwe blogs + delen)
    • Meet resultaten en speel hier op in

    Nu is het tijd om zelf aan de slag te gaan. Ga op onderzoek uit, leer je doelgroep kennen en creëer waardevolle content om zo het het meeste uit je bedrijf te halen!

    Advies ontvangen
  • Contact