Samen een project starten?
-- particles
  • Wat is retargeting?

    Met retargeting target je gebruikers die al eerder met je organisatie in aanraking zijn geweest. Hierin kun je zelf kiezen welke bezoekers je retarget, bijvoorbeeld degenen die geen aankoop hebben gedaan, of die een bepaalde pagina hebben bezocht.

    Heb je ook wel eens dat je een product hebt opgezocht en een paar dagen later zie je hetzelfde product in een advertentie verschijnen? Dit is wat retargeting inhoudt. Het doel van retargeting is om al deze bezoekers terug te laten keren op je webshop, en vervolgens ervoor zorgen dat deze bezoekers overgaan tot een (nieuwe) aankoop.

  • Basis retargeting vs geavanceerde retargeting

    Met basis retargeting target je de klant door advertenties weer te geven van het product dat de bezoeker voor het laatst heeft bekeken. Geavanceerde retargeting gaat net een aantal stappen verder:

    • Dynamische gepersonaliseerde advertenties op basis van de producten die de klanten leuk vinden. Dit kunnen producten zijn waar de klanten wellicht niet eens naar hebben gekeken, maar waarvan wordt voorspeld dat ze er wel in geïnteresseerd zijn.
    • Samenvoegen van alle omnichannels. Zo kan je verbinding maken met verschillende apparaten van een persoon, zodat ze op alle kanalen en apparaten worden herinnerd aan jouw merk.
    • Geoptimaliseerde en gepersonaliseerde advertenties. De juiste gebruik van advertentie-indeling, kleuren en CTA’s hebben een grote impact op de keuzes van de klanten.
    • Voorspel wanneer een klant de grootste kans heeft om te converteren. Wanneer er alleen op deze momenten wordt geadverteerd zal je de ROI verder maximaliseren.
  • Waarom retargeting gebruiken?

    #1 Het is een slimme manier om al geïnteresseerde shoppers aan te trekken. Dit betekent dat het minder tijd, geld en moeite kost om deze shoppers te laten converteren dan shoppers die nog helemaal niet bekend zijn met jouw merk. Een goede retargeting strategie kan je helpen deze shoppers op het juiste moment te bereiken, met het juiste product voor maximale omzet en winst.

    #2 Shoppers moeten vaak meerdere keren worden blootgesteld aan een advertentie voordat ze iets kopen. Met retargeting herinner je de klant aan jouw product dat ze een paar dagen terug zelf hebben opgezocht. Zo wek je hun verlangen om te kopen weer op.

    #3 Omnichannel oplossing. Er zijn tegenwoordig enorm veel apparaten en apps waar shoppers op actief zijn, daarom moeten wij marketeers hetzelfde doen. Met retargeting bereik je de shoppers op alle apparaten en kanalen die je maar wilt, zo bereik je de shoppers met een consistente boodschap en ervaring.

    #4 Het is kostenefficiënt. Retargeting is zeer winstgevend, vooral als het op de juiste manier wordt gedaan. Gepersonaliseerde advertenties, die op het juiste moment worden weergegeven zorgen voor maximale betrokkenheid. Ook kan er gekozen worden voor CPC, zo betaal je alleen wanneer iemand klikt op je advertentie. Dus je budget zal alleen dalen wanneer geïnteresseerde shoppers erop klikken.

  • Retargeting uitbesteden door Webelephant

    Wil jij je bezoekers terugwinnen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Webelephant helpt je graag bij al je vragen en onduidelijkheden. Wij hebben al jarenlang ervaring met retargeting. Neem contact op en begin direct met retargeting.

    Meer informatie
  • Contact