Zo haal je het meeste uit Black Friday 2020
Onze Marketing Specialisten zetten hoog in op Black Friday
De dag na Thanksgiving is ‘Black Friday’ in Amerika. In Nederland valt het in week 48. Dat is de vrijdag van 27 November. Historisch gezien beginnen de grote bedrijven al weken van tevoren met het aankondigen van hun producten die mee doen met de Black Friday deals. Bij Black Friday is de aanloop ernaartoe een spannende periode voor zowel bedrijven als winkeliers. Wie komt er met de beste aanbiedingen? Hoeveel producten zijn er beschikbaar? Hoe bereid je je goed voor op ‘the holiday season’?
Hoe maak je Black Friday voor jouw bedrijf een succes? Het begint allemaal met de juiste voorbereiding. Zorgen voor de juiste hoeveelheid voorraad, geschikte promotie en natuurlijk een interessante prijs. De voorbereidingen voor Black Friday zijn bij de meeste bedrijven de maanden ervoor al in volle gang. Hierbij moet je denken aan een speciale homepagina die in het teken staat van Black Friday. Content voor social media (Facebook en Instagram) waarbij er aangekondigd wordt dat er acties komen. Advertenties klaarmaken voor de grote dag. Hiermee maak je je klanten warm voor Black Friday. De missie is ervoor zorgen dat je klant de behoefte heeft om op jouw website te komen voor de speciale acties.
Bij Black Friday staat er maar een ding centraal: de acties. Waar kan ik als consument de beste acties vinden, welke producten hebben nu een korting? Maar vaak gaat het helemaal niet om de meeste korting. Het gaat erom dat de consument een aanbieding krijgt die voor hem of haar nieuw is. Waarbij je normaal een actie hebt: “bij aankoop van 2 producten 10 procent korting” doe je het nu met “6 producten 20% korting”. Hierbij neemt de klant een hoger volume af, waardoor je meer producten verkoopt met minder orders. Je klant raakt zo ook gewend aan het product en komt sneller terug om het product weer te kopen.
Black Friday is een feestweekend voor de koopjesjager. Een feestdag die er een aantal jaren geleden nog niet was. Hierdoor biedt het enorm veel kansen voor webshopeigenaren. Zorg dat alles klaar staat voor dit te gekke weekend. Zet bijvooorbeeld je social media kanalen in volgens onze Social Media Tips! Informeer je klanten, je personeel en maak het een groot succes. Het is maar een keer per jaar Black Friday.
Heb je vragen over hoe je Black Friday een succes kan maken voor jouw winkel of webshop? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag met het uitzetten van een succesvolle Black Friday campagne.