• Home
  • Tiktok Advertising: wat zijn dynamic showcase ads (DSA)?
Samen een project starten?
  • De Dynamic Showcase Ads van TikTok uitgelegd

    Dynamic Showcase Ads (DSA) van TikTok zijn op maat gemaakte videoadvertenties. Ze worden gemaakt op basis van een advertentiesjabloon, die gevuld is met productinformatie uit een catalogus. Je kunt hiermee je productportfolio onder de aandacht brengen bij de doelgroep die op TikTok aanwezig is, op een eenvoudige manier.

    De voordelen van TikTok’s DSA’s:

    1. Op grote schaal automatisch adverteren met een productportfolio:

    De advertenties van TikTok zijn gebaseerd op templates die automatisch gevuld worden met de informatie uit de productcatalogus. Je kunt dus voor je complete portfolio adverteren op grote schaal. Handig hierbij is dat alles automatisch gaat. Je hoeft dus niet allemaal handmatige handelingen te verrichten en bent er dus niet extreem veel tijd aan kwijt!

    2. Creëer gepersonaliseerde content:

    De productcatalogus is realtime en dus altijd vernieuwd met data over stock en prijzen. Hiermee kun je je relevante producten (re)targeten op doelgroepen die een bepaald gedrag of bepaalde interesses vertonen. De advertentie templates mengen goed samen met andere content op TikTok, waardoor de doelgroep de advertenties niet als ‘advertenties’ zullen zien.

    3. De doelgroep op verschillende apparaten targeten:

    De DSA’s kunnen gebruikt worden om je doelgroep die interesse heeft getoond in je producten te targeten. Die interesses van doelgroepen gaan over verschillende platforms en apparaten, en die kun je dus allemaal targeten in TikTok Ads.

     

     

  • Waarom is adverteren op TikTok interessant?

    TikTok heeft meer dan 1 miljard actieve gebruikers over de hele wereld. En dat wordt alleen maar meer. Vier redenen waarom TikTok Adverteren interessant is:

    • Bereik Gen Z en Millennials: de meeste gebruikers zijn Gen Z (25%). Millenials (Late Millenials) staan op de tweede plek met 22%.
    • Hoge engagement cijfers: de gemiddelde TikTok-gebruiker zit 52 minuten op het platform per dag. Wat enorm veel is vergeleken met bijvoorbeeld Instagram (28 minuten) en Snapchat (30 minuten). In de 52 minuten dat gebruikers op het platform zitten, bekijken, liken en volgen zij video’s en andere gebruikers. Er is veel engagement aanwezig in de vorm van views, reacties, likes, saves en shares.
    • TikTok gebruikers houden van shopping, maar kopen impulsief. Perfect dus om je producten hier te showcasen en er directe verkopen uit te halen.
    • TikTok kun je perfect inzetten om bekendheid te genereren. Het bereik is enorm, en je merk of boodschap hierop uiten is effectief gebleken.

    Bron: Channable

  • Aan de slag met TikTok's DSA's

    Om te starten met TikTok’s DSA’s is het handig om hulp in te schakelen. Het is vrij eenvoudig, maar er is wel enige kennis voor nodig. Met behulp van Channable kun je de DSA’s goed automatiseren op basis van een productfeed. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op.

    Bekijk ook ons eigen TikTok account: @webelephantnl

  • Contact