Samen een project starten?
-- particles
  • Social kanalen zijn je visitekaartjes

    Het is en blijft lastig om op een goede manier social media in te zetten als bedrijf. Je wil je merk graag zichtbaar hebben op de kanalen, en je wil je profiel up to date houden. Want ja, je profiel is tegenwoordig een van je visitekaartjes. Ziet een gebruiker een laatste post die dateert van maanden geleden? Dan vormt dat natuurlijk een mening. En niet een positieve. We willen dat ons social media profiel een positieve indruk achterlaat bij alle relevante gebruikers. Maar wat is de key tot een succesvol social media profiel?

  • 6 Tips voor het inzetten van Social Media

    We gaan een aantal tips en tricks met je delen, wat voor onze klanten erg succesvol is gebleken. Voordat je begint, moet je goed voor ogen hebben wie je doelgroep is en wat je doel is van het kanaal. Zo is over het algemeen Facebook een wat serieuzer kanaal dan Instagram, en is LinkedIn meer gericht op organisaties en personen. Er zijn per kanaal handigheidjes die je kan toepassen voor betere resultaten. 

    1. 1. Wees consistent.
      Verspreid je posts over 2 of 3 dagen. Hierdoor geef je de content tijd om engagement (interactie) te krijgen.
    2. 2. Ga voor engagement.
      Stel een vraag, zorg ervoor dat je content deelbaar is, laat gebruikers in een reactie mensen taggen.
    3. 3. Let op het tijdstip van plaatsen.
      Kijk in de statistieken wanneer je volgers het meest actief zijn. In deze periode heb je het meeste kans op een succesvolle post.
    4. 4. Zorg voor interessante content.
      Makkelijker gezegd dan gedaan. Houd hierbij in je achterhoofd dat een post door Facebook, Instagram en LinkedIn een post meer waardevol vinden als de ‘dwelltime’ lang is. De ‘dwelltime’ is de tijd dat een gebruiker bij jouw post zit. Dus bij een wat langere tekst is dit langer dan bij een woord. Ook een afbeelding die eruit springt zorgt ervoor dat gebruikers bij je post blijven hangen. Op Instagram is video content hiervoor erg succesvol, maar ook een foto carroussel (meerdere foto’s in 1 post), zorgt voor een langere dwelltime.
    5. 5. Maak gebruik van hashtags.
      Niet alleen zorgen hashtags ervoor dat je tekst minder saai is, ook kun je er meer traffic door genereren. Kies dan ook voor hashtags waar veel berichten achter hangen. Houd het wel relevant, anders komt je bericht alsnog niet tussen de andere berichten te staan.
    6. 6. Engage zelf ook.
      Extreem belangrijk is dat je zelf ook de interactie aangaat. Krijg je een reactie? Reageer erop! Bij voorkeur reageren met een vraag, of een doorverwijzing naar bijvoorbeeld een pagina of post. Zo houd je de interactie gaande en stopt het niet na een reactie.
  • Laat ons weten hoe jouw kanalen groeien!

    Deze 6 tips gaan je zeker op weg helpen naar meer activiteit op jouw social media kanalen. We hebben ook nog een aantal tricks voor je op een rijtje gezet. Bovenstaande tips in combinatie met de tricks, zullen jouw kanalen tot een succes laten groeien. Download de Social Media Tricks met een contentplanning template hieronder.