Vraag een offerte aan
-- particles
  • BERT

    Waarschijnlijk komt er een aantal vraagtekens naar boven als je BERT hoort. Komen die vraagtekens niet? Dan ben jij helemaal bij met de nieuwste update van Google. BERT staat voor Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Met deze update kan Google de taal beter begrijpen en hoeven de SEO teksten geen kromme zinnen meer te bevatten. Voordat deze update uitkwam was het voor de SEO-tekstschrijvers noodzaak om bijvoorbeeld het zoekwoord ‘dekbed blauw’ in deze volgorde te vermelden in de tekst, omdat ‘dekbed blauw’ dan beter door Google opgepakt zou worden. Hierdoor werden er zinnen geschreven zoals ‘Wij verkopen dekbed blauw’. Tegenwoordig zijn deze kromme zinnen geen noodzaak meer voor een goede organische vindbaarheid. Met de nieuwe update BERT snapt Google dat de zin ‘Wij verkopen dekbedden in de kleur blauw’ hetzelfde vertelt, maar dan met een betere zinsopbouw.

  • Mobile First Index

    Sinds 1 juli 2019 is mobile first indexering de standaard geworden. Dit houdt in dat voor de ranking van een website eerst gekeken wordt naar de werking van de mobiele versie. Door de sprongen die de smartphone de afgelopen jaren heeft gemaakt is dit geen vreemde ontwikkeling. Internet is inmiddels vrijwel overal beschikbaar en zoekopdrachten worden dan ook steeds vaker via een smartphone uitgevoerd. Wanneer de werking van je mobiele website optimaal is, zal de ranking van de website dus hoger scoren. Voor de B2B markt zal het percentage zoekopdrachten via de smartphone minder snel stijgen dan in de B2C markt. De verwachting is dat in de B2C markt 75% van alle zoekopdrachten via de smartphone worden uitgevoerd.

  • Voice Search

    De begrippen Google Home en Amazon Alexa klinken voor de meeste mensen wel bekend in de oren. Er werd dan ook verwacht dat in het jaar 2019 een explosieve groei zou plaatsvinden van mensen die deze apparaten in gebruik zou hebben. Deze explosieve groei is in 2019 nog niet geweest, wellicht dan in het nieuwe decennium? Een gevolg hiervan is dat er naar verwachting 50% van alle zoekopdrachten via Voice Search zullen gaan. Ofwel, mensen gaan mondeling vragen stellen aan een box die in de kamer staat. Een aantal tips hiervoor zijn:

    • Gebruik een natuurlijke schrijfstijl voor de content
    • Leg de focus niet op de zoekwoorden, maar meer op de zoekintentie
    • Optimaliseer de laadsnelheid van je pagina (voice search draait om snelheid)
    • Gebruik de vragen die men kan stellen in je content
  • Meer SEO trends

    Naast de BERT update, Mobile First Index en het gebruik van Voice Search zijn er ook nog andere trends op het gebied van SEO die het uitlichten waard zijn. Hieronder in het kort nog even de belangrijkste SEO trends beschreven.

    • Lokale SEO wordt steeds belangrijker
    • Google wilt in de SERP (search engine results page) een direct antwoord kunnen geven op de vraag
    • Mobiele resultaten verschillen steeds meer van de desktop resultaten
    • Structured data neemt nieuwe vormen aan
  • Alles op rijtje qua SEO trends

    Met deze trends wilt Google de gebruikerservaring optimaliseren om beter op de wensen en behoeften te kunnen inspelen. Door veel bedrijven wordt de kracht van SEO nog erg onderschat en wordt er veel ingezet op de betaalde advertenties. Voor de organische resultaten van jouw website hoef je immers niet te betalen, terwijl deze toch voor extra websiteverkeer kunnen zorgen. Op dit moment kan Google de SEO content ook steeds beter beoordelen. Laten wij even een betaalde zoekadvertentie als voorbeeld nemen. Zou je het zoekwoord ‘Magento’ inzetten in jouw campagne, dan kan het zijn dat je al bijna 15 euro per klik moet betalen.

  • SEO door Webelephant

    Ben je benieuwd geworden wat SEO voor jouw organische zoekresultaten kan doen? Onze specialisten willen graag met jou meedenken om het beste uit je website te halen. Bel ons op 076 886 73 77 of mail naar info@webelephant.nl en wij helpen jouw onderneming graag bij de volgende online stappen.