fbpx
Samen een project starten?
  • Het is aan het begin van het jaar altijd interessant om naar de toekomst te kijken. Waar is Google mee bezig en hoe kun je er voor zorgen dat je bovenaan komt en daar ook blijft. Google wil er voor zorgen dat zijn klanten de beste informatie krijgen dit doen ze op verschillende manieren.

    Een website wordt door Google beoordeeld op 3 punten. Deze punten zijn autoriteit, techniek en content. Hierop ligt de focus. Op deze punten voert Google zijn veranderingen door om ervoor te zorgen dat de beste zoekresultaten getoond worden in de ‘SERP’. We bespreken alvast de SEO trends die we dit jaar gaan zien.

  • Core Web Vitals

    Google gaat werken met nieuwe metrics die de gebruikservaring meten op jouw website. Misschien heb je ze al voorbij zien komen maar deze metrics zijn:

    • Largest Contentful Paint, ook wel LCP. Hierbij meet google niet alleen de algemene laadsnelheid van de website, maar kijkt bijvoorbeeld ook wat er eerst geladen wordt. Hierbij is verstandig om eerst tekst te laden en daarna pas de video’s. Zo kan de bezoeker van je website alvast beginnen met lezen. Hierbij geldt de regel dat 2,5 seconde goed is 
    • First Input Delay, ook wel FID. Hier wordt gemeten hoelang het duurt voordat de website interactief is. Hierbij wordt een maatstaf van 100ms aangehouden.
    • Cumulative Layout Shift, ook wel CLS. Dit houdt bij of er plotselinge verschuivingen plaats vinden op je website. Dit kan gebeuren door het laat laden van afbeeldingen of advertenties. Je wilt dat de CLS lager is dan 0,1.

    Te weten komen of dat jouw website verbetering nodig heeft? Dit kun je gemakkelijk zelf testen met de pagespeed insights tool van Google. Deze analyseert de website en geeft vervolgens verbeterpunten aan waardoor de website beter en sneller wordt.

  • EAT score

    Expertise, authoritativeness and trustworthiness. Het zijn dure woorden die Google gebruikt. Het komt er op neer dat Google cijfer geeft aan websites voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun content. Met de toename van fake news en misleidende websites gaat Google in 2021 waarschijnlijk veel meer focus leggen in het tonen van websites met waarheden. Wat kun je zelf doen om ervoor te zorgen dat je website betrouwbaar overkomt?

      • Verwijs naar betrouwbare bronnen als je een claim maakt op je website. 
      • Zorg ervoor dat betrouwbare sites naar jouw website linken. 
      • Heb duidelijk op je website staan wie je bent en wat je doet. 
  • Dit jaar wordt maar weer eens duidelijk dat de kwaliteit van content de doorslag geeft. Google wil aan zijn gebruikers de beste zoekresultaten bieden. Dit doen ze door het steeds belangrijker maken van interessante en relevante content. Dit zie je ook terug bij de Local Search resultaten je kunt veel meer informatie vinden over het restaurant op de hoek. Dit jaar gaan we veel veranderingen zien in de wereld van SEO trends. Maar wat Google precies in petto heeft weet je nooit!

  • SEO door Webelephant

    Ben je benieuwd wat SEO voor jouw organische zoekresultaten kan doen? Onze specialisten willen graag met jou meedenken om het beste uit je website te halen. Bel ons op 076 886 73 77 of mail naar info@webelephant.nl en wij helpen jouw onderneming graag bij de volgende online stappen.

    Bron

  • Contact