SportEmotion & Webelephant: Omzetgroei met SEO en SEA
SportEmotion begon met alleen een fysieke winkel gespecialiseerd in verschillende soorten sportartikelen. Het bedrijf zag kansen om te digitaliseren en is naast de fysieke winkel...
Case: Nieuwe klanten door vindbaarheid te verhogen
SportEmotion begon met alleen een fysieke winkel gespecialiseerd in verschillende soorten sportartikelen. Het bedrijf zag kansen om te digitaliseren en is naast de fysieke winkel ook een online webshop begonnen. Dit bleek een groot succes en dus is SportEmotion uiteindelijk ook gaan vestigen in een groter pand.
Doordat SportEmotion de focus ook wilde leggen op mensen trekken naar hun webshop wilde ze de website optimaliseren. Hierbij wilden ze graag dat ze beter vindbaar werden met het organisch zoeken van potentiële klanten en hier ook Google Ads bij te gebruiken.
Onze oplossing
Bij SportEmotion wilden we de vindbaarheid optimaliseren door op een gestructureerde manier te werk te gaan. Zo hebben we de verschillende productcategorieën onderverdeeld en zijn we per categorie gaan optimaliseren met onder andere betere productteksten om zo de vindbaarheid te verhogen. Deze hebben we ook doorgevoerd in Google Ads om zo nog meer potentiële klanten te trekken.
“SportEmotion had een hele gerichte opdracht en dit maakte het voor mij daarom ook een heel leuk en uitdagend. Door alle categorieën apart helemaal te optimaliseren vond ik dit een hele leuke opdracht en dit heeft uiteindelijk mogen resulteren in mooie behaalde resultaten.”