Losse-T & Webelephant: omzetgroei met een gloednieuwe website
Losse-T is een bedrijf dat is ontstaan uit een passie en expertise op het gebied van losse thee en natuurlijke ingrediënten. Losse-T verkoopt meer dan...
Losse-T is een bedrijf dat is ontstaan uit een passie en expertise op het gebied van losse thee en natuurlijke ingrediënten. Losse-T verkoopt meer dan 400 soorten thee en is één van de grootste leveranciers op het gebied van losse thee.
Losse-T kwam bij WebElephant met de opdracht om als bedrijf te groeien, ze hadden namelijk ook net een nieuwe website. De doelstelling was om zo veel mogelijk omzet uit de nieuwe website te behalen.
Onze oplossing
Allereerst hebben we een zoekwoordonderzoek gedaan om erachter te komen waar de doelgroep naar zoekt als ze op zoek zijn naar thee.
Veel van de standaard termen zijn heel erg concurrerend. Grote partijen zoals PickWick en Lipton, zijn namelijk al goed vindbaar. We besloten om juist te gaan afzonderen van de concurrenten en als unieke speler in deze markt te opereren.
Zo hebben we bijvoorbeeld met de zoekwoorden de focus niet gelegd op ‘thee kopen’, maar op specifieke soorten thee. Deze hebben we toegepast in SEO teksten voor de webshop en verwerkt in de Google advertenties. Hiermee hebben we door middel van SEO en SEA bezoekers binnengehaald die een aankoop doen bij Losse-T. Middels e-mail marketing hebben we de bestaande klanten kunnen remareketen en van eenmalige klanten vaste klanten kunnen maken.
“De samenwerking met Losse-T ervaar ik als heel leuk, ik heb met de eigenaar ook een hele goede persoonlijke band opgebouwd. En dat we dan ook nog eens van zulke mooie resultaten voor Losse-T kunnen behalen maakt het natuurlijk alleen nog maar leuker.”