Op deze manieren zijn jouw social media kanalen on point
Social media wordt een steeds belangrijker kanaal om je business mee op de kaart te brengen
Social media wordt een steeds belangrijker kanaal om je business mee op de kaart te zetten. Social media is het kanaal om te laten zien waar jouw business om draait. Er zijn veel factoren die meespelen bij het beheren van een social media kanaal. Ook zit er verschil in welke social media kanaal je gebruikt.
Wij zullen je helpen met jouw social media kanalen. In deze blog lees je advies voor engagement, relevantie, post template en contentkalender. Onze tips zijn toepasbaar op alle social media kanalen.
Engagement van je volgers is belangrijk omdat door meer engagement, je posts vaker worden weergegeven. De beste manier om engagement te creëren is om veel te posten. Door veel te posten laat je zien dat je actief bent. Langzamerhand zal je merken dat je meer likes en reacties gaat krijgen op je posts.
Schrijf ook eens een langere caption. Het algoritme houdt rekening met de tijd die je volgers spenderen aan jouw post. Hoe langer ze kijken naar jouw post, hoe beter jouw post zal presteren onder het algoritme.
Hiernaast zorgen give-aways altijd voor enorm veel engagement. Iedereen houdt natuurlijk van gratis spullen. Je post zal hierdoor massaal geliked en gedeeld worden.
Blijf relevant op social media door gebruik te maken van de juiste keywords. Net als zoekmachines gebruiken social media algoritmes om hun gebruikers gepersonaliseerde content te bieden. Zoekwoorden hebben een grote impact op het algoritme. Als je relevante keywords gebruikt, dan zal het algoritme je belonen door je zichtbaarheid te vergroten.
Vergeet ook niet om gebruik te maken van #hashtags. Houdt wel in het achterhoofd dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit bij het gebruiken van hashtags.
Het gebruiken van een template voor je posts kan je veel tijd en moeite besparen, hiernaast ziet je social media kanaal er ook verzorgd uit. Online is er veel inspiratie te vinden over post templates. Probeer zo veel mogelijk de kleuren van je logo en website te gebruiken. Hierdoor zullen jouw volgers je post direct herkennen.
Een goede plek om rond te kijken is Canva. Canva heeft enorm veel templates die je kunt gebruiken en eventueel kunt aanpassen naar jouw voorkeur.
Een contentkalender is ook belangrijk om te gebruiken. Met een contentkalender kun je al je posts van tevoren inplannen. Dit zal je veel tijd besparen in de toekomst, aangezien je op deze manier niet al je posts handmatig hoeft te posten. Bij het gebruiken van een contentkalender is het essentieel om te kijken wanneer jouw doelgroep actief is op social media. Stem het moment van posten af op de piekuren van jouw doelgroep om engagement te stimuleren.
Er zijn een hoop apps die je helpen bij het inplannen van je posts. Maar let wel op: het algoritme heeft liever dat je handmatig post, je zult dit merken in het bereik.
Ben je benieuwd wat social media voor jouw business kan doen? Onze specialisten willen graag met jou meedenken om het beste uit je social media kanalen te halen. Neem contact op en wij helpen jouw onderneming graag bij de volgende stappen.