fbpx
  • Home
  • Nieuw: de Performance Max Campagne van Google Ads
Samen een project starten?
  • Nieuwe ontwikkelingen Google Ads

    Afgelopen jaren heeft Google zich steeds meer gefocust op het continu ontwikkelen van Google Ads aan de hand van machine learning, ook wel het Google-algoritme. Google heeft niet stilgezeten en is met een nieuwe ontwikkeling gekomen: de Performance Max. Wat dat nu precies is lichten we graag toe aan de hand van deze blog! We geven je alvast een groot voordeel van de Performance Max: het gaat veel tijd besparen.

    De Performance wat?

    Google heeft afgelopen jaren nooit stil gezeten en zijn dan in 2021 ook druk geweest met nieuwe ontwikkelingen door te voeren in Google Ads. Vanaf nu is er voor alle adverteerders een nieuwe campagne soort: de Performance Max. Het idee is dat de Performance Max Smart Shopping gaat vervangen met als doel natuurlijk nog hogere resultaten voor webshops! Maar wat is dan precies de Performance Max? De Performance Max is een combinatie van display, videoadvertenties, tekst-advertenties en Google Shopping en is een nieuwe advertentiemogelijkheid in Google Ads.

    Hoe werkt de Performance Max? 

    Al eerder gezegd is het dus een combinatie van advertenties. De Performance Max advertenties worden vertoond op onder andere Google Maps, Gmail, YouTube en andere videokanalen, Discover, Google Search, zoekpartners en Google Display-netwerk. Om het wat simpeler proberen uit te leggen kan je het zien als Smart Shopping-campagne in het kwadraat, in andere woorden is het dus veel geavanceerder. Google Ads gaat namelijk helemaal zelf aan de slag met het maken van content aan de hand van tekstuele input, data feed en visuele input. Hierdoor werken de advertenties nog beter en geven ze meer resultaat! De Performance Max kan worden gebruikt in alle advertentieaccounts wat ook een verschil is met Smart Shopping. 

    Tips voor Performance Max

    Om te zorgen dat je zo snel mogelijk aan de slag kan met de Performance Max hebben we een paar tips. De eerste tip is dat je veel input moet leveren, hierdoor kan Google optimale content creëert. Verder is het ook belangrijk dat je data feed op orde is om de Performance Max het best te laten werken. Daarnaast moet je ook zoveel mogelijk audiences hebben verzamelt en ervoor zorgen dat je conversietracking op orde is. Deze input is essentieel voor Google om verder te optimaliseren. Daarbij is het goed om benchmarken te zetten. Hoe doe je dat? Houd je standaard tekst-advertentie en/of Google Shopping campagne draaien zodat je goed ziet wat het verschil is ten opzichte van de Performance Max. Als laatste is moet je natuurlijk blijven zorgen dat je op je website goede teksten houdt, goede landingspagina’s en een goed geoptimaliseerde Datafeed. 

    Aan de slag met de Performance Max

    De Performance Max biedt mooie kansen waar al veel mooie voorbeelden van op het internet staan te vinden. De Performance Max kan zorgen voor het behalen van je doelstellingen door het verhogen van conversies of misschien wel impressies. Het is een positieve verandering voor het SEA-landschap omdat het absoluut bijdraagt aan de winstgevendheid van de SEA-accounts. De machine-learning van Google laat ons opnieuw zien dat de we hier bijna niet tegen kunnen opboksen.
    Probeer de Performance Max uit, optimaliseer en verbeter je SEA-resultaten!

    Bron

  • Contact