Niet “slechts een klant” maar een samenwerkingsverband
Onze werkwijze
Een van de zaken die het werken bij Webelephant leuk maakt is het contact dat we hebben met onze klanten. Over het algemeen is het contact met klanten heel informeel met de nodige “Brabantse gezelligheid” die we hieraan toevoegen. Het fijne is dat we met klanten een gelijkwaardige samenwerking aangaan. Klanten hebben vaak bepaalde verwachtingen en ambities die wij graag waarmaken. Maar onze visie hierin is dat we dit samen moeten doen. We gaan samen met de klant kijken waar we heen willen en wat we moeten doen om dit te behalen. Dit proces is niet iets wat je als klant zijnde in zijn geheel bij ons neerlegt, maar het is een proces dat je samen aangaat. Vandaar je niet “alleen maar” klant bent, maar een samenwerkingspartner waar we samen mee sparren.
Aangezien we uitgaan van deze samenwerking vinden wij het belangrijk onze kennis niet binnen de muren van kantoor te houden, maar deze ook over te brengen naar klanten. Nu zal je denken… is het dan niet riskant deze kennis over te brengen? Gaat de klant dan niet alles zelf doen zodat jullie niet meer nodig zijn? Ze weten het immers dan toch zelf….
Dat zou zeer zeker kunnen, maar is niet het geval! Wij vinden het ten eerste belangrijk klanten inzicht te geven in wat we doen. Zo snappen klanten hoe het proces gaat en waar onze uren in zitten. Het is leuk als je een marketingvoorstel krijgt van heel wat uren, maar dan is het fijn te snappen waar dan zoveel tijd in zit! Daarnaast geloven wij in de kracht van samenwerken. Het opleiden van klanten zorgt ervoor dat de mensen die bijvoorbeeld aan de webshop werken dit bewust doen en snappen wat bijvoorbeeld invloed heeft op je SEO.
Zo hebben we bijvoorbeeld met een klant die internationaal actief is een trainingstraject opgesteld waar het gehele marketingteam bij aanwezig was. Aangezien ze naast een Nederlandse Magento webshop ook onder andere een Duitse, Engelse, Spaanse en Poolse webshop hebben is het belangrijk dat alle mensen die hieraan werken snappen wat ze doen. Denk aan content beheerders in de verschillende talen, productinvoer en overige marketing zaken. Daarom hebben we in het Engels diverse trainingen gegeven over SEO. Hierdoor leerden de verschillende marketingmedewerkers en vertalers het fundament van SEO. De weken erop zijn we steeds per land met de medewerkers aan de slag gegaan. Zoekwoordonderzoek, content schrijven, resultaten monitoren en overige on-site aspecten kwamen hierbij allemaal aan de orde.
De trainingen hebben tot mooie resultaten geleid. Organisch zijn we op deze manier in de verschillende talen mooi gestegen. En wat het leuke is, de training die destijds is gegeven die ik zojuist als voorbeeld noemde is opgenomen op video en fungeert nu als standaard onderdeel van de inwerkprocedure van nieuw personeel bij deze klant!
Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!