Hoe kun je remarketing inzetten?
Haal je bezoekers weer terug naar je website.
Wist je dat voor de meeste websites er vaak nog geen 2% van de bezoekers over gaat tot aankoop? Maar betekent het dan dat je niets hebt aan de overige 98% van de bezoekers? Om het meeste uit al je bezoekers te halen raden wij iedereen aan om te starten met remarketing. Maar wat is het precies?
Remarketing (ook wel retargeting genoemd) is een strategie waar je gerichte advertenties toont aan mensen die interesse hebben getoond in jouw producten of service. Vaak zijn die mensen die al eerder je website bezocht hebben en die je middels cookies weer opnieuw kunt targeten. Remarketing kan gebruikt worden om een specifiek product te promoten, of om een conversie doel te behalen. Met remarketing geef je ze nog een extra zetje om over te gaan tot aankoop. Je realiseert meer conversies en een beter rendement op je marketing budget.
Waar kun je zoal remarketing toepassen? Dit zijn de belangrijkste en populairste remarketing channels op een rijtje:
Om met remarketing te starten heb je allereerst data nodig. Dit kan je met Google Analytics verzamelen. Heb je dit nog niet? Start hier direct mee. Want hoe later je start, hoe meer relevante data je misloopt en dat is ontzettend zonde.
Hulp nodig bij remarketing inzetten? Neem contact op voor vrijblijvend advies.