Samen een project starten?
-- particles
  • Onderdeel van SEO

    De meta titel en meta omschrijving zijn een belangrijk onderdeel van jouw SEO strategie. Schrijf je een sterke en aantrekkelijke meta, dan verbeter jij jouw score in Google en verhoog je hiermee jouw vindbaarheid. Dus pak even een lekkere kop thee of een bakje koffie en ga er maar eens voor zitten.

    Zoals we je net vertelden zijn er twee verschillende soorten meta gegevens. Je hebt een meta titel en een meta omschrijving. Wat is dan het verschil tussen deze twee? Beide meta gegevens kun je vinden op Google, wanneer je ergens naar zoekt. Voorbeeld: Je typt in de zoekbalk van Google in: ‘Webelephant’. Bovenaan verschijnt het eerste zoekresultaat wat overeenkomt met het zoekwoord. De dikgedrukt donkerblauwe tekst waar je op klikt om naar de website te gaan is de meta titel. Onder de meta titel vindt je de meta omschrijving, dit is de tekst die vertelt over Webelephant.

  • De juiste meta titel

    Nu je het verschil weet tussen een meta titel en een meta omschrijving gaan we jou uitleggen hoe je deze zo goed mogelijk kunt benutten. Een goede meta titel is niet langer dan 55 tekens inclusief spaties. Waarom? Wanneer je meer dan 55 tekens gebruikt wordt niet de volledige titel weergegeven, maar zal er na de 55 tekens ‘…’ staan. Zorg ervoor dat je het zoekwoord verwerkt in de meta titel, er unieke en relevante tekst in staat en de bedrijfsnaam bij voorkeur aan het einde staat. Natuurlijk kun je altijd zelf een draai aan de titel geven, zolang de boodschap zo goed mogelijk aansluit op de intentie van de gebruiker van het zoekwoord.

  • De juiste meta titel

    Je hebt een goede meta titel geschreven, nu is het tijd voor de meta omschrijving. De meta omschrijving mag niet langer zijn dan +/- 155 tekens inclusief spaties. Hier geldt hetzelfde als voor de meta titel. Worden er meer tekens gebruikt, zal er ook ‘…’ komen te staan nadat het maximale aantal tekens is bereikt. Schrijf in de meta omschrijving over belangrijke informatie die betrekking heeft op het zoekwoord, voeg eventueel ook belangrijke kenmerken van jouw bedrijf toe. Belangrijke kenmerken kunnen zijn: goede klantenservice, snelle levering, 24/7 bereikbaar etc. Je kunt ook gebruik maken van emoji’s of tekens om de omschrijving aantrekkelijker over te laten komen. Ook aan de meta omschrijving kun je jouw eigen draai geven, zorg ervoor dat ook hier de boodschap aansluit op de intentie van de gebruiker van het zoekwoord.

  • Zelf aan de slag met meta gegevens

    Je weet nu het belang van goede meta’s, zo kunnen zij zorgen voor een betere SEO score met als gevolg een betere vindbaarheid in Google. Met de tips en uitleg die we je hebben gegeven kun jij jouw meta’s gaan verbeteren. Mocht je hulp willen hebben met het verbeteren van jouw SEO of andere zaken op het gebied van online marketing, twijfel dan niet en neem gerust eens contact met ons op!

    Vraag ons om advies