Vraag een offerte aan
-- particles
  • Google Shopping bij Webelephant

    Producten in je webshop wil je in Google Shopping terecht laten komen. Zoeken consumenten in de zoekmachine naar producten die jij onder meer aanbiedt? Dan zul je het beste resultaat krijgen wanneer je deze in Google Shopping resultaten krijgt. Om dat te bereiken starten we een Shopping campagne. Maar wat houdt dit in? In artikel lees je meer over dit onderdeel van e-commerce.

  • Een Google Shopping campagne

    Google Shopping is het onderdeel van de zoekresultatenpagina waarin producten worden weergegeven. Tegenwoordig zie je deze shopping resultaten niet alleen in de gebruikelijke zoekresultaten. Je vindt deze ook tussen afbeeldingen en in Youtube. Deze zoekresultaten hebben iets weg van een prijsvergelijker. Dit is omdat het aanbod van verschillende webshops op een visuele manier worden gepresenteerd. Deze getoonde informatie wordt allemaal, door Google, uit de productfeed van jouw website gehaald.

  • Dat gebeurt niet zomaar...

    Om je webshop gereed te maken voor Google Shopping gebruiken we een XML-bestand. In dit bestand staat alle informatie over de artikelen die jij aanbiedt. Dit bestandje wordt de productfeed genoemd. Hierin staat alle belangriujke productinformatie, zoals:

    • Titel
    • Prijs
    • URL van producten
    • URL van afbeeldingen
    • Materiaal
  • Google Merchant Center

    Dit XML bestand zetten wij vervolgens in het Google Merchant Center. Dit programma is een soort tussenstation voor de webshop en Google Shopping. Hierin kun je een productfeed inladen en aanpassen als dat nodig is. De feed wordt één keer per dag ververst door de webshop en verwerkt door het Merchant Center. Hierdoor verschijnt altijd het actuele aanbod in de resultaten van Shopping. Alle producten worden hier automatisch gekeurd door Google op volledigheid en het bevatten van correcte informatie. Als er iets niet in orde is dan geeft Google foutmeldingen en waarschuwingen aan. Hierdoor kan de online marketeer het bestand aanpassen en uiteindelijk goed in Shopping zetten.

  • Wist u dat..

    … Google Shopping eind vorig jaar uitvoerig is veranderd?
    De Europese Commissie heeft Google in juni 2018 een boete opgelegd van €2,42 miljard. Dit kwam, omdat Google zichzelf boven de resultaten van concurrerende vergelijkingssites plaatste. Dit zag de Europese Commissie als oneerlijke concurrentie waardoor Google wijzigingen aan Google Shopping moest aanbrengen om hier verandering in te brengen. Dit heeft er voor gezorgd dat vergelijkingssites als vergelijk.nl en beslist.nl tegenwoordig net zo goed vertegenwoordigd zijn in de zoekresultaten. Omdat deze aanpassingen zijn gemaakt biedt dit geheel nieuwe perspectieven voor ondernemers die hun campagnes bij Google of een andere Comparison Shopping Service hebben ondergebracht.

  • Een complete campagne voor Google shopping

    Bovenstaande informatie is eigenlijk de basis van het adverteren op Google met een Google Shopping campagne. Een complete campagne maken, daar komt nog veel meer bij kijken. Maatwerk is hierin het sleutelwoord: een campagne voor Google Shopping moet wel passen bij uw online activiteiten.

    Meer informatie over shopping campagnes?
    Een professionele Google Shopping campagne opzetten en een optimaal resultaat halen uit adverteren op Google? Neem contact met ons op via 076 886 73 77 / info@webelephant.nl. Of kom langs en we bespreken samen met jou alle mogelijkheden: Webelephant is gevestigd aan Mauritssingel 8 in Breda.