Samen een project starten?
-- particles
  • Waarom Pinterest?

    Je vraagt je vast af: ‘’Waarom zou ik Pinterest aanmaken? Ik heb al een Facebook én een Instagram pagina!’’ Nou, ruim 3.5 miljoen mensen in Nederland hebben een Pinterest account, waarvan 717.000 leden de app of site dagelijks openen. Dit zijn een hoop potentiële klanten die jij kunt bereiken.

    Pinterest wordt voornamelijk gebruikt om inspiratie op te zoeken, denk bijvoorbeeld aan een feestje, interieur, vakantieplek, recepten en nog veel meer. Maar Pinterest kun je ook anders gebruiken. Je kunt het social media platform ook gebruiken om je business op de kaart te brengen, traffic te genereren naar je website, en je omzet te verhogen.

    Maar hoe kan jij Pinterest gebruiken om jouw business goals te realiseren? Lees verder om erachter te komen.

  • Hoe werkt een Pinterest profiel voor bedrijven?

    Als je nog nooit Pinterest hebt gebruikt, wees niet gerust. Het is erg simpel en voor de hand liggend. Iedereen kan Pinterest gebruiken met behulp van dit stappenplan.

    Stap 1. Maak een Pinterest bedrijfsprofiel

    Om te beginnen heb je natuurlijk een profiel nodig. Maak een bedrijfsprofiel aan, in plaats van een persoonlijk profiel. Het voordeel van een bedrijfsprofiel is dat je toegang krijgt tot analytische gegevens en advertentie mogelijkheden.

    Stap 2. Bevestig en link je bedrijfswebsite

    Verifieer je bedrijfsprofiel en vul de overige vragen in.

    Stap 3. Kies één van de onderwerpen dat past bij jouw bedrijf

    Wanneer je een onderwerp hebt gekozen, dan weten je klanten waar je bedrijfspagina over gaat. Ook kan Pinterest zo betere aanbevelingen geven aan relevante bezoekers.

    Stap 4. Kies tenminste 5 onderwerpen

    Pinterest vraagt je om meer dan 5 onderwerpen te kiezen waar je interesse in hebt. Zo kan Pinterest je gepersonaliseerde ideeën en inspiratie geven.

    Stap 5. Koppel je social media kanalen

    Wanneer jij je andere social media kanalen verbindt, dan weten je potentiële klanten op welke kanalen ze jouw bedrijf nog meer kunnen vinden.

    Stap 6. Personaliseer je profiel

    Verander je profiel- en omslagfoto, en schrijf een pakkende bio.

    Wanneer je profiel in orde is, dan is het tijd om te kijken naar een plan van aanpak om jouw business te laten groeien.

  • Plan van aanpak

    Een plan van aanpak is belangrijk voor structuur. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je volgers.

    1. Bepaal het type content dat je wilt posten

    Het type content dat je post is natuurlijk anders voor ieder bedrijf. Je zult eerst moeten weten wie je doelgroep is, op basis van je doelgroep maak jij je content.

    Het is belangrijk om na te denken over bij wat voor soort content jouw doelgroep het meest interactief is. Om hierachter te komen kun je een buyer persona maken, vervolgens kun je kijken op wat voor soort content jouw doelgroep hun pins zetten.

    2. Vind jouw stijl

    Nu je een idee hebt over wat je wilt gaan posten, is het belangrijk om jouw stijl te vinden. Jouw ontwerpen moeten jouw bedrijf representateren en het moet opvallen.

    In het begin zal het moeilijk zijn om je stijl te vinden. Maar wanneer je een aantal pins hebt gemaakt, dan zul je zien op wat voor stijl jouw doelgroep het beste reageert.

    3. Optimaliseer jouw pins

    Heel goed, je bent nu klaar om je eerste pin te publiceren! Maar hoe kan jij het meeste uit je pins halen? Vergeet niet om te reageren op de reacties van je volgers, dit helpt om te laten zien dat je actief bent én degene blijkt interesse te hebben in je producten of services.

  • Post de beste pins

    • Schrijf een korte, passende en pakkende titel
    • De beschrijving moet meer inzicht geven op je post
    • Gebruik zoekwoorden in je titel en beschrijving
    • Maak gebruik van hashtags
    • Voeg een call to action toe
    • Voeg een URL toe
    • Maak een bord dat past bij je zoekwoord

    TIP: middels een productfeed kun je pins ook automatiseren. Meer weten? Neem vrijblijvend contact op.

    Ik wil graag meer weten
  • Extra traffic door Pinterest

    De bovenstaande tactieken zullen je bedrijf helpen laten groeien. Probeer je doelgroep te inspireren om jouw producten of services te gebruiken. Als je Pinterest goed inzet, dan zullen potentiële klanten je posts zien en vervolgens pinnen. Als ze geïnteresseerd zijn, dan zul je zien dat er meer traffic gegenereerd wordt en dat er aankopen gedaan worden.