SEA: Search Engine Advertising
Effectief adverteren op Google en andere zoekmachines
Contact over SEA: Search Engine Advertising?SEA is een afkorting voor Search Engine Advertising, ofwel Zoekmachine Adverteren. Google heeft een eigen platform ontwikkeld om dit soort zoekadvertenties te creëren, namelijk Google Ads. Het doel van het inzetten van SEA campagnes is om online zichtbaar te zijn. Dit kan zijn om relevant verkeer naar je website te krijgen, maar ook om je bekendheid te vergroten of winkelbezoek in je fysieke winkel te stimuleren.
Er wordt bij SEA advertenties al snel gedacht aan die eerste zoekresultaten in Google, maar ondernemers kunnen op nog veel meer plekken advertenties plaatsen zoals Youtube en Google shopping. SEA is een belangrijk onderdeel in het optimaliseren van je conversies.
Google Ads is in Nederland (en de rest van Europe) dé tool voor online marketing.
Met Google Ads kun je campagnes opzetten voor jouw bedrijf. Binnen het dashboard maak je campagnes, advertentiegroepen en advertenties. Om de tool te gebruiken heb je wel enige kennis ervan nodig. Gelukkig is het mogelijk om hier online voor te leren en dit te testen door middel van bijvoorbeeld A/B-testen. Daardoor kan iedere ondernemer in principe adverteren. Echter kan er behoorlijk wat tijd in het managen van campagnes gaan zitten. Daardoor wordt het voor ondernemers lastig om zo goed mogelijk gebruik te maken van Google Ads.
Met Google Ads heb je verschillende advertentiemogelijkheden:
Google Ads is geschikt voor iedere organisatie. Of je doel nu is om meer verkeer naar je website te krijgen, meer winkelbezoeken te krijgen of meer producten te verkopen: deze doelen behaal je met behulp van Google Ads. Wanneer je zelf de kennis (en tijd) niet hebt, dan is er de mogelijkheid het Google Ads beheer uit te besteden aan experts.
Er zijn verschillende belangrijke aspecten aan Search Engine Advertising. Namelijk de advertenties, de website (landingspagina), de kosten en het resultaat. Hiermee moet je altijd rekening houden. Je advertenties zijn natuurlijk de basis. Daarmee ga je het gewenste resultaat behalen en conversies maximaliseren. Bij de advertenties hoort een goede landingspagina, en eigenlijk een goede website in z’n geheel. De kosten moeten binnen je budget blijven en je gaat monitoren voor het beste resultaat.
Het resultaat dat je van te voren op papier hebt gezet, dat kun je verwachten. Als je Google Ads op een goede manier benut en inzet, kun jij jouw gewenste resultaat behalen. Heb jij echter geen tijd en/of geen kennis over de tool, maar wil je wel graag resultaat? Dan kun je uiteraard de hele SEA uitbesteden.
Het team van Webelephant is gespecialiseerd in al het bovenstaande. Wil jij je SEA uitbesteden, dan is Webelephant daarvoor een zeer goede keus. Wij hebben al jááááren ervaring met Google Ads en andere zoekmachines. Wij hebben het online landschap zien veranderen en zien dat nu nog steeds gebeuren. Maar wij zitten er zó dicht bovenop, dat wij hier meteen op inspelen.
Over SEA: Search Engine Advertising