Vraag een offerte aan
-- particles
  • Wat is SEA?

    SEA is een afkorting voor Search Engine Advertising, ofwel Zoekmachine Adverteren. Google heeft een eigen platform ontwikkeld om dit soort zoekadvertenties te creëren, namelijk Google Ads. Het doel van het inzetten van SEA campagnes is om zoveel mogelijk nuttig verkeer naar je website te krijgen. Dit het liefste tegen zo laag mogelijke kosten. Met SEA campagnes wil je een zo hoog mogelijke positie behalen in het advertentie gedeelte van de zoekresultatenpagina. De meestgebruikte zoekmachine in Europa is Google, maar ook kun je zoekmachine adverteren in Bing.

    Ken je die afkorting Adv. voor sommige zoekresultaten in Google? Dat zijn nou SEA advertenties. Dit zijn advertenties waar ondernemers voor betalen. Er wordt bij SEA advertenties al snel gedacht aan die eerste zoekresultaten in Google, maar ondernemers kunnen op nog veel meer plekken advertenties plaatsen zoals Youtube en Google shopping. Al deze plaatsen voor advertenties worden verzorgd door een tool van Google: Google Ads. Search engine advertising is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie!

  • Google Ads: Wat is dat?

    Google Ads is in Nederland (en de rest van Europe) dé tool voor online marketing.

    Met Google Ads kun je campagnes opzetten voor jouw bedrijf. Binnen het dashboard maak je campagnes, advertentiegroepen en advertenties. Om de tool te gebruiken heb je wel enige kennis ervan nodig. Gelukkig is het mogelijk om hier online voor te leren en dit te testen. Daardoor kan iedere ondernemer in principe adverteren. Echter kan er behoorlijk wat tijd in het managen van campagnes gaan zitten. Daardoor wordt het voor ondernemers lastig om zo goed mogelijk gebruik te maken van Google Ads.

    Met Google Ads heb je verschillende advertentiemogelijkheden. Zo kun je zoekadvertenties inzetten; dit zijn advertenties in de zoekresultaten van Google. Daarnaast kun je Shopping-advertenties inzetten; dit zijn productadvertenties binnen het Shop gedeelte van Google, eveneens als bovenaan de zoekresultatenpagina. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om te adverteren op partnerwebsites van Google met banners en teksten. En tot slot kun je ook adverteren op Youtube. Wil je wat voorbeelden zien? Dat kan kijk maar eens naar een van onze klanten als Jokasport, Reinke Bedrijfskleding, Puur Design of Europe Archery.

  • Is Google Ads iets voor jou?

    Wij raden het aan om Google Ads zelf pas te gaan gebruiken wanneer je de benodigde kennis hierover hebt. Het is namelijk belangrijk dat je weet wat je doet voordat je campagnes online gaat zetten. Wanneer je deze kennis niet voldoende hebt zullen je campagnes niet de resultaten gaan halen die je graag zou zien. Daarnaast is het belangrijk dat je de benodigde tijd in de campagnes stopt. Managen en optimaliseren is het meeste werk, en dit moet zeker met regelmaat gedaan worden.

    SEA is geschikt voor elke soort onderneming. Wil je zoveel mogelijk producten verkopen? Adverteer op Google Shopping. Wil je de meer leads verzamelen? Maak zoekadvertenties. Wil je meer naamsbekendheid? Adverteer met banners. Alleen maar meer traffic naar jouw website? Zoekadvertenties. Enzovoorts. Google Ads kan zeker helpen bij het realiseren van winstoptimalisatie! Wil je graag zelf meer leren over SEA? Neem dan eens een kijkje bij de online marketing opleidingen die wij aanbieden!

    Vraag ons om advies
  • Wat zijn SEA werkzaamheden?

    Er zijn verschillende belangrijke aspecten aan Search Engine Advertising. Namelijk de advertenties, de website (landingspagina), de kosten en het resultaat. Hiermee moet je altijd rekening houden. Je advertenties zijn natuurlijk de basis. Daarmee ga je het gewenste resultaat behalen en conversies maximaliseren. Bij de advertenties hoort een goede landingspagina, en eigenlijk een goede website in z’n geheel. De kosten moeten binnen je budget blijven en je gaat monitoren voor het beste resultaat.

  • Hoe werkt de Google Ads ranking?

    Hoe hoog je advertentie in de ranglijsten komt te staan wordt door Google bepaalt door een aantal factoren. Allereerst het bedrag dat jij biedt per klik. Daarnaast kijkt Google naar de advertentiekwaliteit op het moment van de veilig (de verwachte klikfrequentie, advertentierelevantie en ervaring op de bestemmingspagina), naar de drempels voor de advertentierangschikking, de concurrentiepositie binnen een veilig, de context van de zoekopdracht van de gebruiker (locatie, apparaat, tijdstip) en de verwachte impact van advertentie-extensies. Een waslijst aan factoren dus.

    Voor de allerbeste positie en de laagste kosten moet je zorgen dat je deze lijst zo goed mogelijk weggezet hebt. Altijd blijven optimaliseren!

  • Welk resultaat kun je verwachten?

    Het resultaat dat je van te voren op papier hebt gezet, dat kun je verwachten. Als je Google Ads op een goede manier benut en inzet, kun jij jouw gewenste resultaat behalen. Heb jij echter geen tijd en/of geen kennis over de tool, maar wil je wel graag resultaat? Dan kun je uiteraard de hele SEA uitbesteden.

  • Wat Webelephant voor jou kan betekenen

    Het team van Webelephant is gespecialiseerd in al het bovenstaande. Wil jij je SEA uitbesteden, dan is Webelephant daarvoor een zeer goede keus. Wij hebben al jááááren ervaring met Google Ads en andere zoekmachines. Wij hebben het online landschap zien veranderen en zien dat nu nog steeds gebeuren. Maar wij zitten er zó dicht bovenop, dat wij hier meteen op inspelen. Dat moet je hebben als je marketing uitbesteed.

  • Wat wij voor jou doen

    Allereest: wij doen alles op maat. We komen graag op de koffie om jouw onderneming te leren kennen en bepalen dan samen wat de doelen zijn. Vervolgens gaan wij aan de slag om de nodige tools in te richten en klaar te zetten. En dan is het tijd om te adverteren! Minimaal maandelijks ontvang je van ons een overzicht van de resultaten, maar eigenlijk ben je hier dan al van op de hoogte want wij hebben geregeld contact.

    Wij helpen graag om een succesvolle SEA campagne op te zetten en te beheren. Ben je nieuwsgierig naar onze aanpak? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze medewerkers via 076 886 73 77 of stuur een mail naar info@webelephant.nl.

Blog

  • Contact

    Over Search Engine Advertising