Vraag een offerte aan
-- particles
  • Uw producten op meerdere platformen verkopen

    Platformverkoop is een stap die we tegenwoordig veel zien in de e-commerce. Niet verwonderlijk, want niet alleen is platformverkoop een manier om extra verkopen te realiseren, het kan ook meer naamsbekendheid genereren. Veel consumenten starten hun aankooptraject met Google, maar ook Marktplaats, Bol.com en Amazon komen steeds vaker naar voren in onderzoeken naar waar het aankooptraject begint. Naast platformverkoop zijn er nog veel meer andere marketingtechnieken. Heb jij al wel eens gehoord van affiliate marketing?

  • Wist u dat…

    Webelephant de eerste was die geautomatiseerd advertenties plaatste op Marktplaats? Dit was nog voor de tijd van een API. Onze developers kregen het voor elkaar om een script te schrijven waarmee de complete voorraad dagelijks als nieuwe advertentie op Marktplaats werd geplaatst. Reden genoeg voor Marktplaats om de mogelijkheden van een API te gaan onderzoeken, en kijk waar dat toe heeft geleid… Dagelijks worden er honderdduizenden nieuwe advertenties geplaatst. Wij zijn niet alleen heel erg vooruitstrevend, maar ook gespecialiseerd in webdesign!

  • Platformverkoop als marketingkanaal

    Drukbezochte platformen als Marktplaats en Amazon bieden veel kansen voor ondernemers. Met moet deze giganten niet alleen als concurrent zien, maar ook als nieuwe mogelijkheid waarmee extra verkopen gegenereerd kunnen worden. Iedereen ziet het belang van een goede vindbaarheid in Google in. De concurrentie op zoekmachine advertenties is echter voor bepaalde branches niet meer interessant vanwege de hoge kosten. Daarom moeten er nieuwe manieren gevonden worden om bezoekers naar de website of webshop te trekken. Door gebruik te maken van platformen waar andere online shoppers al zijn, is het alsof je een nieuwe winkel opent op een drukbezochte locatie. Dat is het mooie van platformverkoop.

    De nadelen van platformverkoop

    Platformverkoop heeft ook zo zijn nadelen. De prijs speelt hier een grotere rol dan op de eigen webshop. Wanneer de consument hetzelfde product ziet van meerdere aanbieders, is de kans groot dat de consument voor de goedkoopste aanbieder gaat. Ook de levertijd speelt een grotere rol. Als een consument een product bij twee aanbieders dezelfde prijs heeft, maar de ene aanbieder sneller kan leveren, is de keus snel gemaakt. Voor consumenten is de vergelijkingsmogelijkheid dus erg prettig, maar ondernemers moet de concurrentie op verkoopplatformen dus ook goed in de gaten houden!

    Neem contact op

    High End Hosting & Internet Speed Performance

    Wij zetten vol in op: Snel, Betrouwbaar & Veilig Online Shoppen

    • Contact

      Over Platformverkoop