Samen een project starten?
-- particles
  • Gespecialiseerde online marketing strategie

    Online marketing is een spel waarvan de regels continue veranderen. Dit maakt dat er nooit een eindstreep in zicht is. De constante strijd om positie en zichtbaarheid is een belangrijke. Steeds meer spelers betreden het speelveld waardoor de concurrentie intensiveert. Dit heeft ertoe geleid dat ondernemingen met gigantische marketingbudgetten overal terugkomen, en de ‘kleine jongens’ niet meer mee kunnen komen.

    Door online marketing op een wie-niet-sterk-is-moet-slim-zijn manier te benaderen, kunnen er deuren geopend worden die voor anderen gesloten blijven. Hiermee wordt bedoeld dat we de doelgroep zeer gericht aanspreken. Deze aanpak zorgt ervoor dat niet geprobeerd wordt om de massa binnen te halen, maar enkel de personen met koopintentie of degenen die je wil informeren.

  • Online marketing is overal

    Online marketing heeft bij nagenoeg alles wat je online ziet een vinger in de pap. Advertenties, search engine optimization, opmaak van websites, kleurgebruik en zoekresultaten zijn slechts enkele voorbeelden. Hiermee wordt de consument beïnvloed, en bewust of onbewust gestimuleerd om een aankoop te doen.

    Goede marketeers kunnen zich in de klant verplaatsen, en de customer journey vooraf uitstippelen. Het orderproces van iemand die een ski-jas zoekt, is namelijk compleet anders dan dat van iemand die zijn tuin wil opleuken met een blokhut. Het doel van online marketing is natuurlijk een grote groei in conversie optimalisatie.

  • De juiste online marketingstrategie

    De marketingmix is met de komst van online marketing uitgebreider geworden dan de oorspronkelijke 4 P’s (product, prijs, plaats, promotie). Hoewel deze natuurlijk nog steeds op gaan, is de invulling hiervan uitgebreid met de komst van internet en webshops. Dit geeft namelijk de mogelijkheid om de bezoeker te ondersteunen met gerelateerde services. In eerste instantie zal het in een webshop gaan om de verkoop van een product. Maar daarnaast kunt u er voor kiezen om ook de handleidingen digitaal beschikbaar te maken of de klant te laten chatten met een medewerker. Dit is dienstverlening die het gemakkelijk maakt om uw klanten snel van het juiste advies te voorzien. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om op deze manier snel advies te verzorgen zonder dat de klant hiervoor naar de winkel hoeft te komen.

  • De brede online wereld

    Online marketing is ontzettend breed. Je kunt een grote mix aan kanalen inzetten om relevante bezoekers binnen te halen zoals SEO en SEA, Facebook en Instagram, E-mailmarketing of Marketplaces. Maar je kunt er ook voor kiezen om juist je webshop te optimaliseren om de bezoekers díe je hebt, nog beter van dienst te zijn.

    Belangrijk bij het starten met online marketing, is dat je een doel voor ogen hebt. Op basis van je doel kun je een gedegen online marketingstrategie uitzetten. Voorbeelden van doelen zijn:

  • De juiste marketingdoelen

    • Naamsbekendheid vergroten
    • Online zichtbaarheid vergroten
    • Leads verzamelen
    • Aantal reserveringen en boekingen verhogen
    • Aantal bestellingen verhogen
    • Omzet verhogen
    • Verkeer naar de website vergroten
  • Online marketing door Webelephant

    Onze werkwijze

    1. 1. Afstemmen van de doelen en KPI’s met elkaar. Jouw doel is ons doel
    2. 2. Juiste marketingkanalen bepalen. (Dit zal afhankelijk zijn van de doelen)
    3. 3. Evaluatie en bijstellen doelen + what’s next!

    Waarom Webelephant?

    • 14 jaar online ervaring
    • Specialisten op ieder vakgebied
    • Zowel development als marketing in house
    • Direct contact
    • Persoonlijke betrokkenheid
    • Transparante communicatie
    • Transparante resultaten

Online Marketing met Webelephant

SEO, SEA, Social Media Marketing, Affiliate Marketing, Platformverkoop, Conversieoptimalisatie

  • Contact

    Over Online marketing

    Wanneer je de website of webshop url hier plaatst, nemen we alvast een kijkje voor we contact opnemen.
    Hoe mogen we je noemen?
    Meerdere mensen met dezelfde voornaam binnen één bedrijf komt verrassend vaak voor.
    Het e-mailadres waarmee wij contact kunnen opnemen.
    Voor wie liever persoonlijk contact heeft.
    Vertel ons op welk gebied wij je kunnen helpen, en we zorgen ervoor dat je direct contact hebt met iemand die je verder kan helpen.