Leadgeneratie
Online leads genereren met je webshop
Contact over Leadgeneratie?Een lead is kort gezegd een potentiële klant. Belangrijk hierbij is dat een lead nog géén klant is, en dus nog niets van je afneemt. Maar de potentie is er! En de potentie zie je terug in het feit dat de lead bijvoorbeeld je website heeft bezocht, op je advertentie heeft geklikt of een formulier op je website heeft ingevuld.
Met leadgeneratie, ga je potentiële klanten verzamelen. Met als doel deze om te zetten tot klanten die jouw producten of diensten afnemen. Leadgeneratie is essentieel voor iedere onderneming om nieuwe klanten te werven en om te blijven groeien.
Inbound marketing
Het creëren van waardevolle content is erg belangrijk zodat potentiële klanten je gemakkelijk kunnen vinden. Inbound marketing is het aan trekken van potentiële klanten door relevante content te creëren die je doelgroep helpt. Voorbeelden van dit soort content zijn blogs, video’s, infographics, etc. Wanneer een potentiële klant zoekt naar informatie, dan zullen ze jouw content zien. Dit zal een band scheppen tussen de klant en jouw onderneming, aangezien jij het antwoord had op hun vragen.
Outbound marketing
Outbound marketing wordt ook het het traditionele marketing genoemd. Bij outbound marketing benader je je doelgroep met verschillende boodschappen via meerdere kanalen met als doel om leads te genereren. Voorbeelden van outbound marketing zijn e-mails, display advertenties, Google Adwords, etc. Deze vorm van marketing ga je zelf actief op zoek naar potentiële klanten.
Om een zo breed mogelijk perspectief te houden hanteren we bij Webelephant een combinatie van inbound marketing en outbound marketing. Via inbound marketing leiden we potentiële klanten naar jouw onderneming en via outbound marketing vinden we kwalitatieve leads die interesse hebben getoond in jouw onderneming. Lees ook ons blog over 5 tips voor leadgeneratie.
Leadgeneratie is in te zetten voor iedere onderneming. Afhankelijk van wat jouw doel is (meer verkopen, meer contactaanvragen, meer offertes, meer klanten) kun je je eigen leadgeneratie strategie bepalen. Is je doel meer verkopen genereren? Zorg er dan voor dat je producten goed vindbaar zijn (bijvoorbeeld met Google Shopping). Wil je meer offertes de deur uit sturen? Haal dan bezoekers binnen op je offerte pagina (bijvoorbeeld met SEO en SEA). Wil je meer contactaanvragen of emailadressen? Zorg er dan voor dat je contactform op belangrijke pagina’s te vinden is, en dat die pagina’s goed te bereiken zijn.
Onze digital marketing specialisten helpen je graag om een leadgeneratie plan voor jou op te stellen. Neem contact op en laat onze experts je vrijblijvend adviseren.
Deze organisaties kozen voor Webelephant als leadgeneratie partner
Over Leadgeneratie