• Home
  • De voordelen van carrousel advertenties op Facebook
Samen een project starten?
-- particles
  • Wat is een carrousel advertentie?

    Een carrousel advertentie kan bestaan uit minimaal twee en maximaal tien afbeeldingen of video’s. Deze worden vervolgens in een dynamische carrousel geplaatst. Een carrousel advertentie kan interessant zijn voor bedrijven die meerdere producten willen laten zien in een advertentie. Via een laptop, desktop of mobiel kan de potentiële klant door de afbeelding heen scrollen om op deze manier te ontdekken of er leuke producten tussen zitten. Bij elke afbeelding kan je eigen tekst en een hyperlink meegeven, zo kan je een specifiek product promoten en kan het product opgezocht worden door geïnteresseerden.

  • Waarom een carrousel advertentie?

    Maar waarom zou je kiezen voor een carrousel advertentie en niet voor een ander soort advertentietype? Een carrousel advertentie neemt veel voordelen met zich mee en kunnen de doorklik- en conversiepercentages verhogen.

    Voordelen van carrousel advertenties

    • Het eerste voordeel van de carrousel advertentie is dat het de verkoop enorm kan stimuleren. Doordat de advertentie meerdere producten uit verschillende categorieën laat zien stimuleren ze de potentiële klant om diverse producten te kopen en om nieuwe producten te proberen. 
    • Een ander voordeel is dat je gericht kan sturen met de carrousel advertentie. Door de persoonlijke tekst en hyperlink bij de afbeelding toe te voegen kan je bezoekers doorsturen naar een specifieke locatie of naar een specifiek product. Dit kan de doorklik- en conversiepercentages verhogen.
    • Ook kan je met carrousel advertenties gepersonaliseerd adverteren op Facebook. Je kan bijvoorbeeld zien naar welke producten de potentiële klant kijkt en welke producten zij in hun winkelmandje doen. Aan de hand hiervan kan je je advertentie personaliseren op de potentiële klant en heb je meer kans op verkopen.
    • De carrousel advertenties kan je goed gebruiken voor storytelling. Door de advertenties in een specifieke volgorde te plaatsen kun je als bedrijf een verhaal vertellen over je producten en hierbij een stappenplan, tijdlijn of proces visualiseren. 
    • Tot slot kan een carrousel advertentie ook een doorlopende advertentie zijn. De advertentie loopt dus door in het volgende vlak. Op deze manier kan je een advertentie interessant maken voor een doelgroep doordat het een verhaallijn wordt. Dit alles heeft ook gevolgen voor de betrokkenheid.
  • Targeten op je doelgroep

    Met Facebook kan je gericht je doelgroep aangeven. Zo kan je het land, de regio, het geslacht, de leeftijd, interesses en locatie bepalen. Handig als je heel specifiek wilt targeten. Aan de hand van campagne data kan je de advertenties optimaliseren om het beste resultaat te behalen. 

    Er zijn dus genoeg redenen om te starten met carrousel advertenties op Facebook. Ga jij voor een stappenplan, verhaallijn of laat je verschillende producten zien uit verschillende categorieën om de aandacht te trekken? Het kan allemaal met carrousel advertenties op Facebook!