Vraag een offerte aan
-- particles
  • De opmars van Voice search is begonnen

    Hoewel het in Nederland nog wat rustig leek in vergelijking met bijvoorbeeld de Verenigde Staten zit het er dan toch echt aan te komen. Onze persoonlijke assistent die je overal en altijd bij je draagt en dingen kunt vragen. Experts geloven dan ook dat in 2020 zo’n 50% van alle zoekopdrachten gesproken zullen zijn. Het aantal mensen dat Voice search gebruikt stijgt ieder jaar, zo heeft 1 op de 6 Amerikanen inmiddels een smart speaker. Het is een kwestie van tijd voordat dit ook in Nederland het geval zal zijn.

  • Wat is de invloed van Voice search op SEO?

    Hoewel het waar is dat de wereld van zoekmachines en SEO constant verandert, is de komst van Voice search toch wel de grootste verandering van de laatste jaren. Dit komt doordat het een volledig andere optimalisatie strategie vergt. Denk maar eens na over hoe jij iets intypt op je scherm als je iets zoekt en hoe jij iets aan een ander persoon face-to-face vraagt. Daar zit wel een verschil in en het zal daarom ook veel invloed hebben op content, waar veel langere zoektermen gebruikt zullen worden.

  • Mobile-first index, de nieuwe manier van surfen

    Nog zo’n open deur, maar we kunnen niet anders dan het belang blijven benadrukken. In maart 2018 heeft Google het zogenoemde mobile-first indexing geïntroduceerd, wat er volgens velen al lang aan zat te komen. Veel websites en webshops richten zich alleen nog maar op desktop, terwijl gemiddeld 60% van al het internetverkeer tegenwoordig via de mobiele telefoon gebeurt.

  • Wat betekent dit voor SEO en webdesign?

    De mobile-first index is net een jaar oud, dus het is nog lastig te zeggen waar het naartoe zal gaan. Wat wel duidelijk is, is hoe belangrijk de snelheid van de website is geworden. Daarnaast is ook wel gebleken hoe belangrijk een responsieve website is, die niet alleen is geoptimaliseerd voor mobiel maar ook nog eens snel en gemakkelijk te gebruiken is. Google ziet langzaam ladende websites dan ook als het grootste probleem van mobiel internetten op dit moment. Een trage laadtijd kan jouw positie in Google dan ook erg schaden.

  • Doe mee of val buiten de boot

    Het is noodzakelijk om betere mobiele websites te bouwen en betere gebruikerservaringen te creëren voor bezoekers die mobiele apparaten gebruiken. Want hoewel het niet duidelijk is wat er het eerst komt mobile-first indexering, weten we dat het bij Google altijd al draait om het aanbieden van gebruiksvriendelijke en navigeerbare sites die een goede gebruikerservaring bieden.

  • Content, content en nog eens content

    Het belang van goede content is al jaren duidelijk, en dit blijft de komende jaren ook zo. Hoewel de nadruk verschuift van kwantiteit naar kwaliteit. Het is niet langer zinvol om een tekst vol te proppen met zoekwoorden. Het gaat er tegenwoordig veel meer om of jij waardevolle informatie biedt aan de lezer, dit wordt “customer intent” genoemd. Het produceren van kwalitatieve content kan de lezer laten zien waar de website of het bedrijf voor staat. Het geeft ook aan dat het bedrijf geeft om het helpen van mensen, wat goed is voor het beeld van het bedrijf.

  • De liefde tussen content en SEO

    De invloed van content op zoekwoordposities zal de komende tijd niet veranderen. Er zijn wereldwijd duizenden bedrijven die content produceren als basis SEO strategie. Veel content marketing bedrijven zijn oplichters uit verre landen die laag gewaardeerde content produceren die je vervolgens onderaan de zoekwoordposities terugvindt. Gelukkig zijn er ook nog bedrijven die hun uiterste best doen om kwalitatieve content te creëren en hierbij hun creativiteit de vrije loop laten. Een website zonder content zal tegenwoordig nergens te vinden zijn. Het bieden van een groot kenniscentrum van kwalitatieve content waar lezers ook echt iets aan hebben in combinatie met interne links zal Google helpen jouw website beter te begrijpen en vinden.

  • Conclusie van dit verhaal

    Er verandert veel in de digitale wereld en de wereld van search engine optimalization. Het is een zeer spannende en uitdagende tijd om actief te zijn in online marketing. Het is misschien niet duidelijk wat de toekomst zal brengen, maar het is wel duidelijk dat stilstand achteruitgang is. Kwaliteit wordt steeds belangrijker en oudere technieken zullen jouw website eerder schaden dan helpen. Wat verwacht jij dat er de komende jaren gaat gebeuren op het gebied van SEO? Laat het gerust weten!