Vraag een offerte aan
-- particles
  • Concept development

    Een webshop beginnen is een spannende maar leuke uitdaging. Tegenwoordig is een webshop beginnen makkelijker dan ooit en hier wordt dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt. Een website beginnen met een eigen domein zou iedereen kunnen , maar het idee achter de webshop is vele malen belangrijker dan de website zelf. Een concept ontwikkelen van idee tot iets concreets dat de juiste doelgroep aanspreekt, is nog niet zo eenvoudig. Het is daarom erg belangrijk om van tevoren doelen te stellen en met het gehele team hetzelfde na te streven. Zorg ook voor effectieve mensen om je heen, die je niet tegenhouden maar helpen de kar te duwen.

  • Hoe begin ik een webshop?

    Is iets dat veel mensen zich afvragen. Maar is dit wel de juiste vraag om als eerste te stellen? Is het niet belangrijker om na te denken over dingen als; waarom wil ik een webshop beginnen, voor wie wil ik een webshop beginnen en welk probleem los is op voor mijn bezoekers? Het is eigenlijk essentieel dat je antwoord kan geven op deze vragen als je een webshop wil beginnen. Dit zijn dan ook de eerste vragen die je zal tegenkomen bij concept development. Het denkprincipe why, how, what van Simon Sinek is een van de meeste gebruikte theorieën als het gaat om het bedenken van concepten en small businesses.

  • Creativiteit is een kunst

    In veel organisaties hoor je dingen als “zo hebben we het altijd gedaan” of “het gaat goed zo, dus waarom zouden we het veranderen?” Dergelijke uitspraken kunnen heel schadelijk zijn voor jouw bedrijf en het resultaat. Creativiteit is noodzakelijk als het gaat om conceptontwikkeling, maar ook de daadkracht om door te pakken. Zo hebben veel bedrijven zoveel ideeën dat ze niet kunnen kiezen, maar zijn er ook bedrijven die helemaal geen ideeën hebben. In beide gevallen gebeurt er uiteindelijk niets. Tegenwoordig is de uitspraak: “stilstand is achteruitgang” meer van toepassing dan ooit tevoren. Verzamel daarom de juiste mensen rond je bedrijf en ga de uitdaging aan!

  • Van concept naar succesverhaal

    Er zijn een aantal dingen die een concept sterk maken. Zo moet een concept duidelijk en goed te begrijpen zijn voor de doelgroep. Het moet inzicht geven in wat het bedrijf voor de klant kan betekenen en welke problemen worden opgelost voor hen. Bovendien hoor je vaak dat concepten onderscheidend moeten zijn: experts hameren constant op onderscheiding van concurrenten. Hoewel dit in 95% van de gevallen zeker een goed idee is, hoeft dit niet altijd. Als u een bestaand idee met dezelfde USP’s gewoon beter in de markt zet, met een beter en duidelijker concept, dan is dat natuurlijk geweldig!

  • Blijf nieuwsgierig en blijf vernieuwen

    Er zijn enorm veel succesvolle concepten te bedenken en vele voorbeelden te geven van goedlopende bedrijven. Één ding dat ze allemaal gemeen hebben is dat ze blijven vernieuwen. Bij een organisatie moet je altijd 5 jaar vooruit denken, is iets dat je vaak hoort. Dit is ook echt zo. Het bedrijfsleven verandert tegenwoordig zo snel dat voorspellingen moeilijk te maken zijn, maar een ding dat zeker is, is dat de wensen van je doelgroep nooit hetzelfde zullen zijn. Het succes van een webshop beginnen staat of valt dus met een goed concept. Zorg dat je achter het idee staat en maak er een feestje van!