-
De beginnerstips voor Google Looker Studio
Lees verder -
Tiktok Advertising: wat zijn dynamic showcase ads (DSA)?
Lees verder -
Wat is een 301 redirect en waarvoor gebruik je ze?
Lees verder -
Google Analytics 4
Kom meer te weten over de nieuwe update van Google Analytics; GA4.
Lees verder -
Hoe kun je crawler-traps voorkomen
Kunt u weten wanneer er een crawler-trap aanwezig is op uw website? Vanaf vandaag wel!
Lees verder -
Wat is link juice?
Link Juice staat voor de waarde of ook wel de kracht die aan de website wordt gegeven via links vanuit interne en externe bronnen. Lees er meer over in deze blog.
Lees verder -
De Google Analytics Basics
Ontdek alle aspecten van Google Analytics. Allerlei soorten strategieën om uw website verkeer te tracken en wat je met die data allemaal kan doen. Wat u ook wilt bereiken met Google Analytics, hier bieden wij tips en technieken om slim gebruik te maken van Google Analyitics. Ben je benieuwd over Google Analytics? Lees dan nu verder!
Lees verder -
SEO in 2023
We zijn alweer in 2023 beland! Om deze reden hebben wij voor jou onderzocht wat de SEO trends in 2023 zullen zijn. Zo weet jij wat jij kan verwachten van Google in 2023. Wij hebben deze trends voor jou overzichtelijk op een rijtje gezet. Lees verder voor alle SEO trends in 2023.
Lees verder -
De OTAP Werkwijze
OTAP - Een zeer bekend begrip uit de wereld van webdevelopers, ben jij er al bekend mee?
Lees verder -
16 ‘easy fixes’ om jouw website te optimaliseren
Lees verder -
UTM Codes uitgelegd
Lees verder -
9 nieuwe features en tools voor shoppen op Google
Lees verder -
Nieuw: de Performance Max Campagne van Google Ads
Een nieuwe ontwikkeling van Google Ads | Vanaf nu alles in één campagne!
Lees verder -
De potentie van Social Media
Lees verder -
3 onbekende tips voor je Google bedrijfsprofiel
Verbeter je Google My Business met deze 3 tips
Lees verder -
Nieuwe winkelfuncties in Pinterest
Nieuwe winkelfuncties in Pinterest zijn bekend!
Lees verder -
Analytics verboden?
Analytics is in strijd met de AVG. Zou dat betekenen dat Google Analytics niet meer gebruikt mag worden binnen de Europese Unie zoals nu?
Lees verder -
Shopify & Youtube lanceren Youtube Shopping
Shopify & Youtube lanceren Youtube Shopping voor videostreams op Youtube
Lees verder -
“Many” featured snippets in de Google zoekresultaten
Lees verder -
Update in Search Console report voor het oplossen van foutmeldingen
Lees verder -
Meer volgers en bereik op Instagram
Wil je groeien op Instagram? Dan hebben we 8 tips die je kunt gebruiken om meer uit je Instagram pagina te halen. Onze eigen collega Martijn heeft succesvolle Instagramaccounts waar hij in slechts een paar maanden tijd van 0 naar 40k volgers is gegroeid. Inmiddels staat de teller op 75k, en daar komen nog altijd veel volgers bij.
Lees verder -
5 tips om met video jouw omzet te verhogen
Hoe helpen video's jouw bedrijf om meer omzet te maken? Een vraag die vele bedrijven stellen.
Lees verder -
Top 8 website fouten – Easy fixes
Lees verder -
De 9 beste gratis SEO tools
Is jouw website moeilijk vindbaar op Google en weet je niet waar dit door komt? Gebruik dan deze 9 GRATIS SEO tools.
Lees verder -
Google Tag Manager en Google Analytics 4 instellen met Shopify Basic
Gebruik je Shopify Basis en wil je gebruikmaken van Google Tag Manager? Shopify geeft zelf aan dat dit niet mogelijk is en dat je moet upgraden naar het Shopify Plus plan. Dat klopt echter niet! Via een omweg is het toch mogelijk om Google Tag Manager te gebruiken met Shopify Basis en zo kan je bijvoorbeeld ook e-commerce gegevens meetbaar maken in Google Analytics 4.
Lees verder -
Strengere regels voor online verkopers
Lees verder -
Hoe en wanneer gebruik je noindex,nofollow?
Het indexeren van je webpagina’s in Google is belangrijk voor je online vindbaarheid en het verhogen van je zoekmachine autoriteit. Daarom wil je zoveel mogelijk pagina’s indexeren. Maar hoe?
Lees verder -
Social Media Trends 2022
Adverteren via Instagram en TikTok? Ontdek welke Social Media trends interessant zijn voor jouw shop!
Lees verder -
Amazon: gids om te starten
Amazon is een Amerikaans bedrijf en de grootste webwinkel ter wereld. Het is tevens het grootste bedrijf ter wereld.
Lees verder -
5 manieren waardoor mensen jouw content onthouden
Alle bedrijven weten dat het enorm belangrijk is om content op de website te hebben. Hoe meer belangrijke informatie jij deelt, hoe meer er voor zoekmachines is om mee te werken. En hoe beter de content aansluit bij de vragen van jouw klanten, hoe eerder jouw content gevonden wordt.
Lees verder -
Triggers waardoor mensen je content zullen delen
Interactie met je content is erg belangrijk. Je wil dat mensen je content liken, op je content reageren en het liefst willen we dat mensen je content delen! Maar hoe kan je mensen nu triggeren om content van jou te delen? We lichten 5 triggers toe waardoor mensen je content eerder zullen delen.
Lees verder -
Hoe kun je je kwaliteitsscore verbeteren?
De kwaliteitsscore is een beoordeling die kijkt naar de relevantie van zoekwoorden, advertenties, bestemmingspagina's en ervaring op de bestemmingspagina. Hoe krijg je een hoge beoordeling?
Lees verder -
10 meest gemaakte fouten in Instagram Shopping
Instagram Shopping kan een groot voordeel opleveren voor je webshop, maar je moet wel weten wat je beter niet kan doen of hoe je dit kan vermijden. In deze blog vertellen we je de 10 meest gemaakte fouten.
Lees verder -
Lokale marketing: Online marketing Breda
Lokale campagnes kunnen zeer gericht worden opgezet. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld je online marketing campagne in Breda enkel in te zetten ten oosten van de Mark. De kosten blijven hiermee overzichtelijk, en successen kunnen per vestiging worden gemeten en gerapporteerd.
Lees verder -
Succesvol reviews verzamelen
Waarom zijn succesvolle reviews nu zo belangrijk en hoe verzamel je zo veel mogelijk goede reviews? Dat gaan we je allemaal uitleggen in deze blog
Lees verder -
Broken links: zo ga je ermee om
Heel simpel gezegd zijn Broken links koppelingen naar webpagina’s die niet werken. Wanneer je terecht komt op een 404 pagina heb je te maken met een gebroken koppeling.
Lees verder -
De beste SEO tools
Deze SEO tools kunnen niet ontbreken in jouw SEO strategie, zeker niet als je een webshop hebt.
Lees verder -
Zo zet je interactieve e-mails in
Ooit gehoord van interactieve e-mail? Veeeel beter in converteren. Lees hier hoe je het toepast en waarom!
Lees verder -
De voordelen van carrousel advertenties op Facebook
Lees verder -
Zo zet je contentmarketing succesvol in
Wat is het nut van contentmarketing en waarom zou je het moeten gebruiken? Om deze vragen goed te kunnen beantwoorden zullen we eerst inzoomen op wat contentmarketing precies inhoudt.
Lees verder -
10 Tips om je Instagram posts te boosten
Beginnen met Instagram kan overweldigend zijn, er zijn enorm veel manieren om te posten. In deze blog delen we 10 creatieve manieren om je Instagram posts te boosten.
Lees verder -
Is Beslist interessant voor jou?
De online shoppers kunnen producten zoeken, prijzen vergelijken, levertijden bekijken, reviews lezen en producten bestellen allemaal op één website.
Lees verder -
Zo krijg jij je bezoekers weer terug: maak gebruik van Retargeting
Retargeting is een strategische manier om shoppers aan hun initiële interesse te herinneren en ze terug te halen om hun aankoop af te ronden.
Lees verder -
Cookieloos adverteren in 2022
In januari 2020 kondigde Google aan dat ze van plan zijn om binnen twee jaar third-party cookies af te schaffen.
Lees verder -
Op deze manieren zijn jouw social media kanalen on point
In deze blog lees je advies voor engagement, relevantie, post template en contentkalender. Onze tips zijn toepasbaar op alle social media kanalen!
Lees verder -
SEO Migratie Checklist
Je website migreren stop niet bij een nieuw design en een nieuwe backend. Lees hier hoe je je SEO waarde mee migreert.
Lees verder -
Quick wins in webdesign
Middels ‘quick wins’ kun je je website betrouwbaarder en toegankelijker laten overkomen op de bezoeker, waardoor hij/zij langer op de site zal blijven en dit ten goede komt van je conversies. Maar wat zijn deze quick wins en hoe pas ik ze toe?
Lees verder -
Gids om te beginnen met Pinterest
Hoe kun jij Pinterest gebruiken om jouw business goals te realiseren?
Lees verder -
Hoe kun je remarketing inzetten?
Wist je dat voor de meeste websites er vaak nog geen 2% van de bezoekers overgaat tot aankoop? Maar betekent het dan dat je niets hebt aan de overige 98% van de bezoekers? Lees verder om erachter te komen!
Lees verder -
5 Tips voor leadgeneratie
Zoek jij naar een effectieve manier om nieuwe leads te bereiken? Je bent niet de enige.
Lees verder -
4 Manieren om videomarketing in te zetten
Zo’n 45 procent van de internetgebruikers kijkt gemiddeld één uur per week naar video’s via Instagram of Facebook. Lees 4 manieren om Videomarketing in te zetten.
Lees verder -
Marketplaces: hoe succesvol in te zetten?
Tegenwoordig zijn marketplaces zoals Bol.com of Amazon niet meer weg te denken uit de huidige e-commerce wereld. Doe mee en verhoog je conversies.
Lees verder -
Social Media Tips en Tricks
Met deze tips om in te zetten bij Social Media, tover je jouw kanalen om tot succesvolle media.
Lees verder -
SEO Trends 2021
Webelephant heeft de belangrijkste trends op een rij gezet, waarmee jouw website SEO-proof zal worden én blijven.
Lees verder -
Waarom is het updaten van je wachtwoorden belangrijk?
Lees verder -
A/B testen: zo werkt het en dit kan je ermee bereiken
A/B testen is cruciaal als je de beste resultaten wil bereiken. Zo kun jij A/B testen uitvoeren
Lees verder -
Dit is wat werkt op LinkedIn
Het groeien op LinkedIn is zeer interessant als je wilt groeien op een professioneel platform. We duiken nu dieper in de stof dus lees vooral verder.
Lees verder -
Maak je website mobiel vriendelijker
Alles is tegenwoordig 'Mobile First'. Daar hoort een mobielvriendelijke website bij.
Lees verder -
Gratis adverteren in Google Shopping
Het stond al even op de planning, maar nu is het er ook echt. De gratis ‘Google shopping listings’ het Google Shopping tab waar producten getoond worden.
Lees verder -
Waarom LinkedIn inzetten als mediakanaal?
Iedereen weet dat LinkedIn het belangrijkste zakelijke platform is. Lees hier waarom je het kan inzetten als kanaal.
Lees verder -
Hierom moet je verkopen op Amazon
Wil je gaan verkopen op Amazon? Lees hier hoe het werkt en of het interessant is.
Lees verder -
Hoe zet je affiliatemarketing in voor je merk?
Wat is affiliatemarketing en wat kun je er eigenlijk mee?
Lees verder -
Google Ads: Inzetten van automatische biedstrategieën
Wat zijn slimme biedstrategieën? Welke biedstrategie moet ik kiezen? Lees de ins in outs.
Lees verder -
Niet “slechts een klant” maar een samenwerkingsverband
Online Marketeer Kim legt uit wat ze zo leuk vindt aan onze manier van samenwerken met klanten
Lees verder -
Overstappen naar Magento 2
De mening over Magento 2 vanuit een Marketeer en een Developer
Lees verder -
De detailhandel groeit weer
Positieve cijfers in de detailhandel, zowel offline als online
Lees verder -
E-mailmarketing wetgeving, dit is wat je moet weten
De belangrijkste regels, en wat kun je dan nu nog doen met emailmarketing?
Lees verder -
Wat is ransomware en wat kun je er tegen doen?
Lees hier een uitgebreide uitleg over ransomware en wat je tegen ransomware kunt doen
Lees verder -
Ondernemen in crisistijd – Investeren of spaarzaam blijven?
Kun je beter investeren of juist spaarzaam blijven in deze periode?
Lees verder -
Marketing in crisistijd. Opportunistisch of redding van het bedrijf?
Wat doe je met je organisatie in een tijd van crisis? Omarm de crisistijd, pak je kans!
Lees verder -
Wat is een SSL certificaat?
Alles wat je nog niet wist over een SSL certificaat
Lees verder -
Adverteren op Instagram: wat, hoe, waarom, wanneer?
Zo begin je met Instagram Advertenties!
Lees verder -
Het belang van goede meta gegevens
Hierom zijn de meta gegevens HEEL belangrijk
Lees verder -
Adverteren op Facebook
Zo kun je gaan adverteren op Facebook
Lees verder -
Herhaalaankopen stimuleren met emailmarketing
Emailmarketing inzetten om herhaalaankopen te stimuleren
Lees verder -
Dit kun je zelf doen voor een snellere website
Optimaliseer zelf de laadsnelheid van je website
Lees verder -
Pinterest: doe ook mee
Zo kun je jouw bedrijf zichtbaar maken op Pinterest
Lees verder -
SEO trends voor het jaar 2020
Deze SEO trends kun je verwachten in 2020
Lees verder -
Slimme biedstrategie in Google Ads
Nieuwe slimme biedstrategie in Google Ads: Conversiewaarde maximaliseren. Wij vertellen je meer!
Lees verder -
De belangrijkste SEO trends van dit moment
In dit artikel helpen wij jou een handje en zullen we de belangrijkste trends van dit moment uitlichten.
Lees verder -
Magento vs Shopware: wat is beter?
In dit artikel nemen we een kijkje in de wereld van de CMS platformen, en dan Magento en Shopware in het bijzonder.
Lees verder -
Een full service e-commerce bureau
Webelephant is een Full Service E-Commerce bureau: wij zijn sterk in zowel marketing als development
Lees verder -
Bol.com zakelijk
Bol.com is een van de grootste verkoopkanalen en biedt daarom veel kansen voor uw webshop, wij leggen het voor je uit!
Lees verder -
Marktplaats zakelijk
Een van de grootste B2C handelskanalen kan ook worden gebruikt als zakelijk verkoopkanaal, lees hier hoe!
Lees verder -
Linkbuilden
Linkbuilding is nog steeds een van de meest effectieve SEO technieken, in deze blog leggen wij uit hoe het werkt!
Lees verder -
Google shopping
Lees hier alles over een van de grootste onderdelen van Google advertising; Google shopping
Lees verder -
Concept development
Ieder succes begint met een goed idee. Succesvolle concepten ontwikkelen is de passie van Webelephant.
Lees verder -
Zo haal je het meeste uit Black Friday 2020
Black Friday is dé dag (of zelfs weekend of week) om omzet te genereren. Lees hier hoe!
Lees verder