fbpx
  • Home
  • 9 nieuwe features en tools voor shoppen op Google
Samen een project starten?
  • Shoppen op Google

    Op het jaarlijkse Search On event van Google zijn er 9 nieuwe manieren aangekondigd die het shopping via Google een stuk makkelijker gaan maken. Voor ons als adverteerders is dat enorm interessant, want nieuwe manieren, betekent nieuwe mogelijkheden!

    Let op: een deel is al wel uitgerold, maar in de VS, en een deel zal nog worden uitgereld (in de VS). Uiteraard zal dit op een gegeven moment richting Europa komen, maar daar zullen we nog even geduld voor moeten hebben.

    Lees het hele artikel van Google hier.

  • Visualisatie

    1. Zoeken met het woord ‘shop’ en ‘winkel’

    Wanneer je zoekt met het woord ‘shop’ en ‘winkel’, dan krijg je in de (mobiele) resultaten een visuele productfeed, researchtools en voorraad in de buurt te zien. Nu is dit alleen nog in de VS, maar Google zal dit uitrollen naar meer regio’s en ook naar desktop.

    2. Shop the look

    Als je naar kleding zoekt op Google, kun je nu ‘de look shoppen’. Stel dat je zoekt naar een bomber jack, dan zal de ‘shop de look’-tool je afbeeldingen van bomber jacks tonen, met aanvullende accessoires. Dit allemaal met optionele plaatsen waar je het kan kopen en in de zoekresultaten (dus niet de shopping tab).

    3. Zie wat er trending is

    Trending producten is een nieuwe feature in Zoeken, waarin je kan zien welke producten populair zijn binnen een categorie. Hiermee ontdek je de laatste mode, stijlen en merken.

    4. Shoppen in 3D

    Binnenkort worden er 3D visuals beschikbaar gemaakt van schoenen in Zoeken, te beginnen met sneakers. Eereer dit jaar werd dit al uitgerold voor meubels, maar nu dus ook voor sneakers. Veel merken hebben al 3D visuals beschikbaar, maar omdat het behoorlijk wat tijd en geld kost om dit te maken, komt Google ook met een tool om van slechts een paar foto’s een 360 graden foto te maken.

  • Hulp bij shoppen

    5. Krijg hulp bij complexe aankopen

    De nieuwe ‘buying guide’-feature deelt handige inzichten over een categorie om je aankoopkeuze te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld als je zoekt naar mountainbikes, zul je in de buying guide inforamtie over maat, gewicht en materialen zien.

    6. Zie wat andere shoppers denken

    ‘Page insights’ toont informatie over de pagina die je bezoekt, of het product dat je onderzoekt. Je ziet dan voor- en nadelen en beoordelingen in één overzicht.

  • Een persoonlijkere shopping ervaring

    7. Krijg persoonlijke resultaten

    Je krijgt binnenkort meer gepersonaliseerde shopping resultaten te zien, gebaseerd op je voorgaande shopping gewoonte. Je kunt zelfs je voorkeuren direct doorgeven, zodat je meteen al persoonlijke resultaten kunt krijgen.

    8. Nieuwe filters om mee te shoppen

    Shopping filters in Google Zoeken zijn nu dynamisch en gebaseerd op real-time Zoektrends. Ze zijn dynamisch omdat ze dus meegaan met trends.

    9. Raak geïnspireerd buiten de Zoek-box

    Als je gebruikmaakt van Discover in Google, dan zie je gesuggereerde styles gebaseerd op wat je tot nu toe hebt geshopt en wat anderen ook hebben gezocht.

    Bron: Google

  • Contact