Samen een project starten?
-- particles
  • Boost je Instagram posts

    Iedereen weet inmiddels wel dat Instagram een veelzijdig platform is, waar jij je business mee op de kaart kunt brengen. Met de juiste strategie en aanpak kun je de engagement van je doelgroep verhogen, nieuwe doelgroepen bereiken en zelfs sales draaien. 

    Beginnen met Instagram kan overweldigend zijn, er zijn enorm veel manieren om te posten. In deze blog delen we 10 creatieve manieren om je Instagram posts te boosten.

  • De 10 tips om jouw instagram posts een boost te geven

    Tip 1: Post klantenreviews 

    Als consumenten we kijken steeds vaker naar de reviews van andere klanten. Positieve reviews van klanten is simpelweg marketing. 

    Positieve reviews delen met je Instagram volgers is een geweldige manier om je zichtbaarheid te vergroten, interesse in je producten of diensten te wekken en merkvertrouwen op Instagram op te bouwen.

    Vooral op Instagram is het delen van klanten reviews ideaal. Op Instagram kun je namelijk carrousel posts maken, hiermee kun je meerdere (positieve) klantreviews laten zien aan je volgers. 

     

    Tip 2: Maak gebruik van call-to-actions

    Een call-to-action is een zin waarmee je je volgers kunt stimuleren om een actie te doen. Een voorbeeld van een call-to-action is bijvoorbeeld: ‘Shop Nu’ of ‘Check link in bio’.

    Call-to-actions worden bij van alles gebruikt, onder andere bij het inschrijven van een nieuwsbrief, het bestellen van een product of het lezen van een blog.

    Het gebruiken van call-to-actions kan zo simpel zijn als je volgers vragen om hun vrienden te taggen in de comments van je post. Op deze manier zien steeds meer mensen jouw posts.

     

    Tip 3: Promoot een nieuw product

    Met Instagram Carrousel kun je meerdere foto’s en video’s in één post delen met je volgers. Dit is natuurlijk een geweldige manier om een nieuw product aan je doelgroep te introduceren. Je hebt namelijk de mogelijkheid om meerdere producten te laten zien, zoals producten met meerdere kleuren en andere stijlen. Ook kun je belangrijke details en eigenschappen benadrukken van het product.

    Laat bijvoorbeeld het product zien in meerdere omstandigheden, zo laat je zien hoe het gebruikt kan worden. Dit is een erg goede manier om je conversie te verhogen.

     

    Tip 4: Maak gebruik van hashtags

    Het gebruiken van hashtags lijkt misschien erg voor de hand liggend, maar dit wordt nog wel eens vergeten. Ook gaat het net een stapje verder dan simpelweg je post vol spammen met hashtags. 

    Op Instagram kan je tot 30 hashtags per post gebruiken, maar als je veel irrelevante hashtags gebruikt dan loop je het risico dat het algoritme denkt dat je post ook irrelevant is. Waardoor je posts dus niet worden weergegeven als je doelgroep zoekt naar het een hashtag dat je gebruikt hebt. Gebruik daarom alleen relevante hashtags. In dit geval is kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit.

    Probeer ook om je hashtags te variëren van tijd tot tijd. Als je steeds maar weer je hashtags kopieert en plakt, dan zien steeds dezelfde mensen jouw post. Het is verstandig om af en toe andere hashtags te gebruiken, waardoor andere mensen jouw posts gaan zien die zoeken naar een andere hashtag.

     

    Tip 5: Schrijf een langere caption

    Wist je dat een Instagram caption tot 2.200 tekens kan zijn? Gebruik dit in je voordeel!

    Een factor die invloed heeft op de prestaties van je Instagram post is de tijd die iemand besteed aan jouw post. Dus hoe langer iemand jouw post bekijkt, hoe beter het Instagram algoritme jouw post scoort.

    Dus een gemakkelijke manier om engagement te verbeteren is door simpelweg een langere caption te schrijven. Uiteraard hoeft niet iedere caption 2.000+ woorden te zijn, maar zelfs bij het schrijven van een volledige zin in plaats van een paar emoji’s kan helpen om je engagement te verhogen.

     

    Tip 6: Reageer en Like op alle comments

    Reageer op de comments en like ze! Dit laat zien dat je actief bent op Instagram. Ook laat het zien dat je geeft om wat je volgers te zeggen hebben. In de comments worden wel eens vragen gesteld, klachten gediend, maar er worden ook complimenten gegeven. Vaak zien we dat er alleen gereageerd wordt op de vragen en klachten. 

    Probeer ook op de complimenten te reageren. Al reageer je alleen met een emoji, degene zal zich geliefd voelen en diegene zal een positieve ervaring hebben met jouw organisatie. 

     

    Tip 7: Onderzoek jouw ideale tijdstip

    Weinig mensen zullen om 4 uur in de nacht op Instagram zitten. Daarom is het erg belangrijk om te onderzoeken wanneer jouw volgers online zijn. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk engagement van je volgers, en dit doe je door te onderzoeken wanneer je doelgroep online is. Als je post wanneer ze online zijn, dan zul je meer likes en comments krijgen. En die zorgen er weer voor dat jouw posts vaker worden weergeven door het algoritme van Instagram.

    We zien dat de beste dag om te posten woensdag blijkt te zijn. De slechtste dag is over het algemeen zondag. Dit verschilt natuurlijk per doelgroep en branche, dus wij raden je aan om hier aandachtig naar te kijken. 

     

    Tip 7: Maak gebruik van User-Generated Content

    User-Generated Content is simpelweg content dat is gemaakt door je klanten. Naast klantenreviews is User-Generated Content een van de meest vertrouwde vorm van content die je kunt delen op Instagram. Laat content zien van jouw producten en services terwijl ze gebruikt worden door jouw klanten. Ook kun je met carrousel posts meerdere klanten in beeld brengen in één post.

    Met een effectieve strategie kun je de merkloyaliteit vergroten, het gemeenschapsgevoel op je account versterken en meer verkopen stimuleren. Maar vergeet niet om toestemming te vragen om andermans content te delen.

     

    Tip 9: Post ook eens een video

    Naast foto’s kun je ook video’s posten op Instagram. Foto’s zijn weliswaar een stuk gemakkelijker om te maken. Maar met een video kun je een beter bericht sturen naar je volgers. Daarnaast zorgen video’s ervoor dat volgers langer bij je post blijven hangen, en dat is weer goed voor het algoritme.

    Video’s zijn ideaal als je een product of service wilt laten zien. Zo kun je bijvoorbeeld laten zien hoe je product of service werkt, en wat de voordelen ervan zijn. Een dynamische video brengt meer perspectief in tegenstelling tot een statische foto. Een mix van video’s en foto’s is de beste strategie. Foto’s krijgen over het algemeen meer likes, maar we zien dat video’s vaak meer comments krijgen. Ook zorgen video’s voor een beter beeld van je organisatie. 

     

    Tip 10: Post regelmatig en consistent

    Als je meer volgers en engagement wilt, dan zal je vaker moeten posten. Laat zien dat je actief bent en dat je leuke content hebt. Zo blijf je in het achterhoofd van je volgers.  Ook het Instagram algoritme houdt ervan als je regelmatig post. Uit onderzoek is gebleken dat de sweet spot 1 of 2 posts per dag is. Minstens 1 post per dag is zeker niet niks, maar er zijn apps die het gemakkelijker voor je maken. Met deze apps kun je je posts inplannen en hoef je niet iedere dag twee keer na te denken over je post. Maar let wel op: het algoritme weet wanneer je niet handmatig post, en je zult dit merken in het bereik. Ook zul je alsnog handmatig moeten commenten en liken.

  • Advies ontvangen?

    Gaat het je niet lukken om zelf deze tips op te volgen? Of kun je wel wat extra advies gebruiken? Neem contact op en ontvang vrijblijvend advies van onze social experts.

    Advies ontvangen
  • Contact